Gå til innhold

Dynamo støy

Ranger emnet

darkblue

Anbefalte innlegg

Har noe jævlig dynamo støy i bilen, har en forsterker kobla opp med bass og bak høytalere. Har prøvd å skjerme kablene så godt så mulig så strøm og høytaler ledninger ligger ikke oppå hverandre.

Støyen følger turtallet, hvinende lyd.

Vil kondensator være løsning?

Noen som har sliti med dynamo støy som har noen tips på lur :)?

Bilen det gjelder er en BMW E36 viss det har noe å si.

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har sett sett så mye på det ennå...

men det er forbanna plagsomt...

jeg har 2 kondensatorer så det hjelper ikke for det...

det har noe med phono og strøm som ligger nærat hverandre...

skal vist hjelpe og ta alu. folie rundt kablene , men det har jeg ikke prøvd ennå..

Mvh

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at jordings punktet er skikkelig pusset slik at det får skikkelig kontakt :)

Jeg hadde dynamostøy når jeg hadde phoenix gold forsterkerne, men når jeg bytta forsvant det.. vet ikke hvorfor..

Kondensator hjelper ikke=)

Ellers kan du bare skru opp musikken skikkelig så hører du det ikke:D :D :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for konstruktive svar, hadde håpet på at kondensator var løsningen. Har trippelskjerma kabler også, så trodde at det skulle holdt, har prøvd å skjerme store deler med sølvpapir for å skjerme ekstra, men uten suksee.

Skru opp volumet ja :D hehe, funker jo det, funker å ha høyt turtall også, men bruker så jævlig mye bensin, og går sikkert utover hørsel å ha høy musikk hele tia :p

Har Alpine forsterker, og Sony black panel spiller, om det har noe å si?

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forslag med kondiser, trippel-skjerm osv. er bra, men de ABSOLUTT fleste glemmer 15 cm kabel. Den FRA batteri TIL chassis er spesielt på BMW alt for spinkel. Bytt den til 35-50 kvadrat. Alt strømforbruk skal faktisk gjennom denne flaskehalsen.

SOUNDMAN

81 BMW 7xxi, Clarion, Planet Audio, MB Quart. 400+ hk

99 Jundai H1-liket. Sony, MTX, MB Quart

90 japse-kasse, Alpine, sony, MB

Quart

91 Transporter, Blå-prikk, MB Quart +?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkblue

Har noe jævlig dynamo støy i bilen, har en forsterker kobla opp med bass og bak høytalere. Har prøvd å skjerme kablene så godt så mulig så strøm og høytaler ledninger ligger ikke oppå hverandre.

Støyen følger turtallet, hvinende lyd.

Vil kondensator være løsning?

Noen som har sliti med dynamo støy som har noen tips på lur :)?

Bilen det gjelder er en BMW E36 viss det har noe å si.

Har du passet på at signalkabel og strømkabel til forsterkeren ikke ligger på samme side av bilen? Jeg tørr og vedde på at du har en "fin" lyd hver gang du slår på anlegget også?

Men uansett, etter erfaring mener jeg at denne lyden kommer fra at signalkabel og strømkabel ligger ved siden av hverandre.

Sjekke hvor signal-, og strømkablene ligger.

Mvh. Kim Henriksen

onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for en liten stund siden lagt opp kabler i bilen til en kamerat, som har en BMW E36.

Han sliter med støy når musikken er på, hører lite til den når han sitter inne i kupeen riktig nok, men likevel irriterende å ha....Men han har også en lyd når han slår på spilleren, høres nesten ut som et jorskjelv.... har sjekket at jordingen var ordenlig til forsterkeren, men det ble ikke bedre ved å fikse...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg en ledning fra minuspola på batteriet og bak til chassiet av spilleren din, det er ett hull bak der som du kan skru den inn i.

Dra bare ut spilleren og trekk kabelen rundt døra og sjekk om det er dårlig jord som er feilen.

http://www.sprett.net

Audi A4 1,8 tsq 98 mdl

Audi A6 2,5 Tdi 95mdl

x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6

x- Golf 79 mdl 1,1 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,nå som dere er inne på støy så spør jeg her!

har dynamo støy hvining på mitt anlegg,og "pop" når forsterker skrus på og av,har prøvd med en trippelskjerma kabel rett fra spiller og bak til forsterker,dette hjalp ikke, er ikke hvining når signal kabelen er dratt ut,så ligger ikke i strømtilførselen,og da er jo signalkabelen luket vekk, kan det være dårlig strømtilførsel til spilleren som kan gjøre dette,(eller defekte utganger på radioen?)

er lei av å feilsøke nå..hehe,håper noen kan hjelpe:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cq85

Hadde akkurat samme problem med mitt anlegg. Der var det jordingen i kontakten bak på spilleren som var synderen..

Hører du lyder i høyttalerene når du skifter spor på cd også?

jorda du bare cd spillern fra batteriet eller.no ?

tenkte jeg kunen ta + og jording fra batteriet , det fikser det kanskje ?

ser ut som halve forumet sliter med forbanna dynamo støy :P

Mvh

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider