Gå til innhold

Dynamo støy

Ranger emnet

darkblue

Anbefalte innlegg

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID

Elementær lesning :D

En ting er det ingen her som har nevnt....JORDE alle komponenter på SAMME plass! :D Prøv med andre ord å legg opp en NY jordingskabel (klipp av den gamle) fra spilleren bakover til forsterkeren...slik at ihvertfall spiller og forsterker er jordet på samma plass...og man trenger ikke nødvendigvis å jorde på batteriet ;) Finn heller ett godt punkt så nære forsterkeren som mulig...OG så nære bilens bærende konstruksjon som mulig! Viktig! ;)

Når det gjelder hissig pop-on/pop-off noise + at man hører cd-mekanismen...så er det 99% sikkert at linjeutgangen på spillern er på vei til det evige lydbibliotek! Dessverre...og dette skyldes igjen i 99% av tilfellene ALT for dårlig jording på forsterkeren.

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Koster mere å kjøpe kabler gang på gang og sitte å irritere seg over popping og skurring.

Angrer ikke et sekund på at jeg brukte endel på kabler først som sist.

Jeg mener det er liten vits i å tørke seg halveis bak. Blir bare mere ball og styr av det :P :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se vi har noen med kunnskap innen faget her @lpher:)

fant ut av ulydene i min nå.,rca utgangene på spilleren som er føkka;P jord kabelen er brent av inne spilleren. dette skyldes nok den kakken som hadde bilen før hadde jorda vanvittig dårlig,så nå jorder jeg signalkablene i chassiet på spilleren,da blei det helt hundre,.ikke no støy og "pop" er vekk:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbokano

fant ut av ulydene i min nå.,rca utgangene på spilleren som er føkka;P jord kabelen er brent av inne spilleren. dette skyldes nok den kakken som hadde bilen før hadde jorda vanvittig dårlig,så nå jorder jeg signalkablene i chassiet på spilleren,da blei det helt hundre,.ikke no støy og "pop" er vekk:)

Bra at det ordna seg! :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Bra at det ordna seg! :)

@lpher

Skal du bygge om igjen ?? Skal vel ha inn XC serien da tenker jeg og de nye basserne ??

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så nå jorder jeg signalkablene i chassiet på spilleren,da blei det helt hundre,.ikke no støy og "pop" er vekk:)

Skal man jorde signalkablene også, dette var faktisk nytt for meg, eller var det bare en formulering som jeg ikke forstod ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Skal man jorde signalkablene også, dette var faktisk nytt for meg, eller var det bare en formulering som jeg ikke forstod ?

Skal ikke være nødvendig det nei....men i visse tilfeller der spilleren/linjeutgangene har 'fått en støyt' så kan det hjelpe :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du med detta at du jorda remote kablen ??

tror ikke jeg er helt med på denna :D

:P

Mvh

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Koster mere å kjøpe kabler gang på gang og sitte å irritere seg over popping og skurring.

Angrer ikke et sekund på at jeg brukte endel på kabler først som sist.

Jeg mener det er liten vits i å tørke seg halveis bak. Blir bare mere ball og styr av det :P :D

skal no ha noen nye kabler , når jeg har cash :p

hehe

Mvh

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lav ladespenning og "poff" i basselementet hvis jeg starter bilen når anlegget spiller. Poffet er såpass at jeg pleier å skru av anlegget før motorsstart. I dag klemte jeg på en gullforgylt ringsko og en jordingsterminal bi7890.jpg på en Stinger ~25mm2 kabel, og trakk denne fra minuspol til gods. Pusset jordingspunktet ned til metallet, og festet alt godt. Klemmespenningen på batteriet steg 0,1V og det sier ikke lenger "poff" i anlegget når jeg starter bilen når jeg spiller. Så fort jeg får kabelsko legger jeg en Stinger kabel fra gods til motorblokk også. For der var det og gamle, små stygge ledninger med oksiderte kabelsko :)

Eneste problemet er hva skal jeg gjøre med jordingspunktene som jeg pusser ned til metallet? Det vil jo ruste fælt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Reinert A

skal no ha noen nye kabler , når jeg har cash :p

hehe

Mvh

Reinert Andersen

Hva trenger du av kabler da ??

Send meg en PM... jeg har diverse Monster phono kabler til salgs rimelig

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no