Gå til innhold

Bagasjeluka streika - vil ikke låse passat 3b

Ranger emnet

m4sta

Anbefalte innlegg

Heisann folkens

Istad skjedde det noe underlig med passaten som er 2000 modell 3b stasjonsvogn

Alltså det som skjedde var at alle dørene låses men bortsett fra bagasjerommen, den er ÅPEN!! Får ikke inn nøkkelen i bagasjerommet da det er for mye dritt i den, tetta seg igjen -_-

Hører ingen lyd at den låses heller, noen som har hatt samme problemet og er det lett å bytte hele greia selv? Får har ikke lyst å betale 1000 vis av kroner for å la verksted gjøre jobben

og veit folka hva delenr på motoren er ? er sentrallås

takk for svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er problemet at du ikke får nøkkelen inn, eller at ingenting skjer når du snur rundt nøkkelen? Eller går nøkkelen inn, men ikke rundt? Ingenting skjer når du låser fra passasjer/førerdøren?

Sjekket kontakt til låsen?

Feilsøkt bilen, og sett om det gir noe vettig svar? (Dette er bare idéer jeg slenger ut)

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal få kjørt vag com og prøve å finne om den gir ut no feilkoder

Er sånn lås der ja, men den er tett og nøkkelen går ikke helt inn da det er for mye dritt og møkk som har kommet inn der. Alle dørene låses fra førerdøra knappen der man kan åpne og låse, men IKKE bagasjerommen.Samme skjer når man bruker fjernstyrt eller låser ved å bruke nøkkelen i førerdøra.. Skal få tatt av trekket på bagasjeluka i morgen så vi får se hva som er galt, men jeg misstenker stygt at hele låsen har gått til helvete. Er ikke akkurat billig har jeg hørt? har ikke funnet ut noen steder de selger med pris så vet ikke hva jeg skal tenke ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke en "vanlig slitedel", så den kan vel være dyr (uten at jeg skal si så mye mer om det, siden jeg selv aldri har byttet den)

Jeg ville prøvd å bruke trykkluft for å få ut skiten, hvis ikke kan det være greit å få tak i noe rensemiddel (SOM LÅSEN TÅLER!)

Låsolje kan også være en idé (Dette tåler i det minste låsen)

Siden trekket alt skal av, ville jeg dobbeltsjekket koblinger og ledninger, kan være noe der som er koblet dårlig eller rett og slett slitt løs.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd wd-40 og blåst reint driten, ble litt bedre men ble så mørkt og kaldt ute å stå. Skal få prøvd meg på imorra!

Skal sjekke nøye, men i følge en mekaniker jeg snakka med så er det en microbryter som er gåen og eller motoren

For jeg tror den mikrobryteren gir beskjed til sentralstyringsmodulen om at bagasjeluka er åpen hele tiden og dermed ikke låser den. For hvis den hadde låst den mens luka var åpen så hadde man jo knekt av de hengslene når man da hadde slengt bagasjeluka i gjen.. huffa meg bare problemer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du, den der hørtes jo ganske så kjedelig ut.

Nå er ikke jeg noe bagasjeroms-ekspert, men bare en liten tanke:

Hvis bilen trur at bagasjerommet er åpent, vil det ikke da være lys på inne i bilen?

Sannsynligheten er nok stor for at mekanikeren har rett, h*n jobber jo tross alt med slikt dag ut og dag inn.

Forresten: Er det noe forskjell i bilen når du åpner og faktisk lukker bagasjeromsluka? går lys på / av ?

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du den microbryteren har aldri fungert, helt siden jeg har kjøpt meg bilen eller lyset har aldri funka der bak selv om jeg åpner bagasjerommet. Har testa om lyspæra fungerer får strøm og det fungerer når man tar + fra kabelen og - til karroseriet så lyser det jo, men ikke via microbryteren - kabelen der. Men nå får jeg fiksa det også, hehe. For har irritert meg over at lyset ikke fungerer bak der mange mørke netter

Takk for all svar, nå er det natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem. Skifta låsekassen (selv) og da funket den igjen. Den bryteren inni bilen og på nøkkelen sluttet å funke på samme tidspunkt så det er nok noe mer enn bare låsekassen som var problemet. Men jeg bryr meg ikke om det, siden det muligens er brudd på ledningene en eller annen plass mellom bryteren fremme og luken. Orker ikke åpne opp alt det :p

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om du har lekkasje på spylarvæska til bakruta. Det hadde eg, spylarvæska rann ned i den motoren der, og tørka den ut. Eg opna den og smurte den oppatt, då virka det igjen. Og så må du då eventuellt ordne lekkasjen, ellers kjem problemet att med ein gong. På min lak det ut med akslingen som viskararmen står på, væska går i eit rør inne i akslingen.

Låsen utvendig rensar du slik som du har start, berre pøs på med WD-40, og blås reint. Eg pirka inni med eit tynt skrujern og for å få ut all driten som var på min bil, eg fekk ikkje nøkkelen innom kanten på låsen i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren er totalt død den as :p

Koster kun 216 kr på møller! utrolig ! Fy flate BRØDRENE LONDON i oslo skulle ha 400 kr for samma motoren som er BRUKT i 11 år -_- ran !

Den heter forøvrig stillmotor for sentralås :D Nå kan jeg endelig låse bilen ! hurra

Da har jeg fått bytta den ! Hurra nå funker det :D kjempeglad ! Var et helvete å få det av da jeg ikke visste noe som helst åssen man fikk den driten av da , men til slutt gikk det

bare husk å skru av 2 muttere, så er det sånn liten stang som man må pushe oppover ved låsen som holder den igjen, når du har gjort det er det bare å dra ut og skru ut sillmotoren og skru ny inn :D:D:D

Endret av m4sta
Lenke til kommentar
Del på andre sider