Gå til innhold

Hjelp! Motorstopp!

Ranger emnet

70' Chevelle

Anbefalte innlegg

I kveld på vei hjem fra jobb fikk jeg motorstopp. Det er en 88' B230K. Det som skjedde, var at under jevn fart i 1. gir, kanskje 1500rpm, stoppet motoren plutselig. Motoren var kald. Prøvde å starte igjen men startmotor får null motstand. Hvis jeg prøver å starte i gir går bilen allikevel bortover. Det virker jo som det er noe tull med registereim, men denne ble byttet på verksted for 2 mnd siden. Noen forslag? Haster!!!

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mål kompresjon.. hvis startmotoren ikke får motstand kan det være fordi at du har blås toppakning o.l slik at du ikke har skikkelig kompresjon..

Selv om kompen er dårlig så vil alikevel bilen gå forover om du starter den i gir.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70' Chevelle

Jeg fikk sjekka det nå, og det er registerreima som har røket. Heldigvis var motoren kald når det sjedde så det har vel neppe gått ut over noe annet.

Har nok gått hardt utover ventiler/stempler med mindre du har sykt flaks. Hvis reima ble byttet på verksted for 2mnd siden må det vel være en garantisak.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K motor og regreim havari, det kommer nok til å se ut som den gamle BMW`en min, Knust topplokk, hull i stemplene, kjølevann i potta. Har dette skjedd, bytt motor, regningen sender du til verkstedet som bytta reima, Du får ALLTID km garanti i forhold til det volvo garanterer at regreimene skal holde. Haynes anbefaler bytter vær 70000 km, så da kan du forholde deg til det. Det kan jo hende du har flaks, men med en K motor er det liten sannsynlighet. ( kom det masse skrapelyder i motoren da det skjedde, eller en svær dampsky ut av potta ?? kan tyde på topplokk havari

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tauet bilen bort til verkstedet i dag...håper det ordner seg. Det kom ingen ulyder eller damp...motoren bare stoppet som om jeg skulle ha vridd av tenninga.

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å la de gjøre jobben, kan ha vært en feilprodusert reim okså, Hvis du ikke hørte noen ulyder fra motoren kan du ha flaks. Da det samme skjedde med BMW `en min kom det masse skrapelyder og en SVÆR dampsky ut av potta. Skjedde i drammen, brannvesenet kom siden noe hadde ringt siden de trodde det var brann. :) kjipt.

(egentlig kom brannvesenet pga burning på plassen, men alle skyldte på bilen min og dampen. Gamle kvinnfolk tror jo at lukten av brent gummi er det samme som en husbrann :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rapport fra verksted i dag. Register reim hadde på mystisk vis "hoppet av". En ventil må byttes, og det får jeg på garanti. De lurte på om jeg ville de skulle slipe resten av ventilene mens de først var igang. Jeg skulle da bare betale for slipingen ettersom de allikvel må ta løs toppen. Det må vel være en bra deal? Jeg takket ja til det i hvert fall. Så da ordner alt seg heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider