Gå til innhold

Hjelp! Motorstopp!

Ranger emnet


70' Chevelle

Anbefalte innlegg

:) Jeg fikk tilbake bilen i morges. De har byttet en ventil og slipt over resten, byttet pakninger osv. Men den tikker jo verre enn en traktor nå! Er dette normalt og noe som går seg til, eller bør jeg få dem til å justere på nytt?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by 70' Chevelle

:) Jeg fikk tilbake bilen i morges. De har byttet en ventil og slipt over resten, byttet pakninger osv. Men den tikker jo verre enn en traktor nå! Er dette normalt og noe som går seg til, eller bør jeg få dem til å justere på nytt?

 

 

Er det Hydrauliske ventillødtere på denne toppen din??

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

På 230K motoren sitter det en 631 topp. den er helt lik 530, bortsett fra at den ikke har forbrenningskammer. det sitter i stemlene. 631 toppen er helt flat, med store groper i stemplene, mens på 530 er gropene i toppen og stemplene er (nesten) flate

 

Har hørt at den er lik 531??

Også sett at 230K motoren ofte blir brukt i rallycross i Sverige.

Må være noe som gjør den sprekere, med mer moment, selv om den har en snillere kam?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70' Chevelle

Vet ikke...det er en 88' B230K

 

Det er hydrauliske løftere på motoren din.... men må si at det var utrolig flaks.... denne motoren skal normalt sett knuse alt når reg.reima hopper av...:D

 

Tikker det etter at motoren er varm? Mange av disse motorene har "skjørtebank" som det heter. Har det på min, og dette forsvinner når motor begynner å bli varm. Ikke noe å bry seg om.

Hilsen volvofreaken

 

www.volvofreaken.com

 

- 1989 Dodge RAM B250 WAGON

 

x 1988 Volvo 240 2.3GL stv.

x 1994 Volvo 850 2.5SE stv.

x 1987 Mercedes 200E

x 1994 Ford Escort si Sport stv.

x 1990 Toyota Hi-Class

x 1985 Mazda 929 stv.

x 1977 Volvo 264 GLE

x 1978 Volvo 244 GL

x 1979 Ford Escort 1300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvofreaken

Tikker det etter at motoren er varm? Mange av disse motorene har "skjørtebank" som det heter. Har det på min, og dette forsvinner når motor begynner å bli varm. Ikke noe å bry seg om.

 

Før reg.reima hoppet av var motoren så å si lydløs, kunne ikke høre den på tomgang. Nå, etter sliping av ventiler(og en ny) bråker den som en dieseltraktor. Det er vel ca. like ille med varm som kald motor. Skal ta en tlf til versksted i morgen å høre hva de har å si om saken. Men er det mulighet for at sånt går over? Har jo bare gått 50km nå etter arbeidet.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70' Chevelle

 

Før reg.reima hoppet av var motoren så å si lydløs, kunne ikke høre den på tomgang. Nå, etter sliping av ventiler(og en ny) bråker den som en dieseltraktor. Det er vel ca. like ille med varm som kald motor. Skal ta en tlf til versksted i morgen å høre hva de har å si om saken. Men er det mulighet for at sånt går over? Har jo bare gått 50km nå etter arbeidet.

 

oki, men ventilene skal justere seg selv. men det kan jo være det at det er gjort en dårlig jobb. Mandag og Fredag er dårlige dager å ha bilen på verksted... Hehe;)

Hilsen volvofreaken

 

www.volvofreaken.com

 

- 1989 Dodge RAM B250 WAGON

 

x 1988 Volvo 240 2.3GL stv.

x 1994 Volvo 850 2.5SE stv.

x 1987 Mercedes 200E

x 1994 Ford Escort si Sport stv.

x 1990 Toyota Hi-Class

x 1985 Mazda 929 stv.

x 1977 Volvo 264 GLE

x 1978 Volvo 244 GL

x 1979 Ford Escort 1300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlang at den skal bli lik som den var før

(de byttet remma og den hoppet av )

 

hvis den var stillgående skal du ikke hoste rundt med masse ulyder

 

kan jo hende at noe mer en den ene ventilen har tatt skade da men de har bare koket det sammen for å se om den ble "bra nok"

 

siden denne motoren skal egentlig "knuse alt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at hydrauliske løftere ryker etter register havari.De har jo fått seg en like stor trykk som ventilen/stempelet. Sørg også for at alle stramme/løpehjul og evnt vannpumpe er byttet og.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert bare litt dårlig justering av ventilene.. få de til å se på det, det er fort gjort, tar sikkert bare par timer toppen..

 

bare få dem til å høre på det, en godt mekaniker klarer somregel å høre hva feilen er. men etter hva du beskriver så burde ventilene justers ja

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår