Gå til innhold

Vil denne gjere anlegget betre?

Ranger emnet

Paskrede

Anbefalte innlegg

Har ein orginal saab-spelar ståande i bilen min no. Lure på om eg vil få noke betre lyd i anlegget mitt om eg byta den ut med f.eks :

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9013&katid=2&mid=m436&id=&vn=736

For øvrig står det i bilen:

DLS RS6 frontsett

Jalla 6*9 i hattehylla

Snart Rockford fosgate hx2 12" subb

DLS CA41 til lyden

DLS CA 23 til bassen

Vil det bli penare og betre lyd med nye spelar?, om noken gidd. Kan eg få ei forklaring på kvifor??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.ville heller gått for denne spilleren her http://www.pixmania.com/no/no/8758120/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-i.html

altså den pioneer spilleren har 3x4volts utganger til forsterkere.har denne selv.uansett somregel så er det stoor forskjell i lyd på orginal spiller til ny spiller.for mitt vedkommende så hater jeg mere eller mindre orginale spillere,men det er jo selvfølgelig unntak.i mange orginale spillere er somregel lyden mere grumsete syntes jeg i di jeg har hatt.er også greit med justeringer med div filter.er ikke så flink til å forklare

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det ikke noe problem, men noe surround får du ikke, og hvis det er sånn at du synes du må ha høyttalere bak for å få "bedre" lyd, da er det noe alvorlig galt med fronthøyttalerene dine og monteringen av disse. De aller fleste av oss er skapt med et øre på hver side av hodet, og disse er vinklet litt fremover, det er da mest naturlig og best at lyden kommer forfra fra hver side for å få et riktig lydbilde. Optimalt sett så skal det høres ut som personen som synger står midt på dashbordet ditt ;)

En 12" fungerer helt fint det, men jeg ville vel valgt noe som gir mere valuta for pengene enn en RF sub ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, plasering og funksjonen til øyra kan eg sei meg enige i, men eg synest liksom det blir litt for "tamt" når eg berre brukar frontsettet. Blir liksom noke som manglar. (suge å forklare, men men) Noken som har ein ide til forbeitringar ein kan gjere med frontsettet for å få betre lyd då?

Diskantane er plasert i dashbordet der dei orginale høgtalarane til bilen var plasert. Høgtalarane er plasert i døra. Alle "hola" i den plata som eg har festa høgtalaren i er tetta igjen med silikon og sponplater.

Noken ide om noke feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut originalspilleren ja, da får du endel klarere og bedre lyd. Originalspillere er somregel ikke laget for å være bra, de er laget billigst mulig, med størst fokus på at de skal passe inn i dashborddesignet, og lite fokus på lyd og funksjoner. Anbefaler Pioneer jeg også :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu ikke sikker på om de mener at det er 3 enkle eller 3 doble utganger. Noen oppgir at spilleren har 6 linjeutganger, altså høyre og venstre på front, bak og sub. Andre oppgir 3 linjeutganger, og mener da altså 3 par linjeutganger. Er det et bilde av spilleren der da?

Det er nok 3 par, er vel det vanligste det på litt bra spillere...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, plasering og funksjonen til øyra kan eg sei meg enige i, men eg synest liksom det blir litt for "tamt" når eg berre brukar frontsettet. Blir liksom noke som manglar. (suge å forklare, men men) Noken som har ein ide til forbeitringar ein kan gjere med frontsettet for å få betre lyd då?

Da er det noe galt ja, du kan få fin og fyldig lyd med KUN frontsett. Oppskrift på god lyd; 1 stk. god spiller, f.eks. Pioneer P88RS(-II), et godt frontsett - med aktiv deling på spilleren (slik at du justerer alt på spilleren), kjørt på en bra forsterker (f.eks. Mosconi), midbassere montert godt fast i dempet dør, og diskanter på dashbordet pekt mot midten av taket. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften over her er for viderekomne, men du kan tjene mye på å montere høyttalerene "riktig", som det blir forklart litt om over her. Spilleren du tidligere har fått link på, er god nok for folk flest. Høyttalerene i dørene dine, må sitte GODT i et solid feste, gjerne mdf eller lignende, og døren bør dempes så mye som mulig innvendig. Klarer du å få til en kasse til høyttalerene i dørene, så blir det ennå bedre, men da bør du ha minst 5 liter. Demping vil si dempematter eller dempemasse http://www.judysbilstereo.no/demping. Det beste er hvis du klarer å få det til å høres ut som de som synger står midt på dashbordet ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider