Gå til innhold

starteren til bilen, Vw polo 1995

Ranger emnet

sinder

Anbefalte innlegg

igår så stoppet bilen min mitt i rush trafikken og så var politiet bak meg, så bilen stoppet litt til siden av veien og politiet stoppet, og snakkte med meg om ulike ting, og så ringte dem falken og fekk bilen kranet vekk, så måtte betale 2000 kr får og få den tilbake, så nå har eg kjøpt den tilbake men han som sjekket bilen min på falken sa att tenneren til bilen er ødelagd, bilen vill starte visste du dytter den igang. og ibland starter den etter att den slår seg av og ibland så starter den ikke i det hele tatt. når det sjer må den trilles igang, Hvordan fikser eg det på bilen på billigst måte? det er en VW Polo 1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med starteren for tida. Den går ikke rundt i bilen, men ute av bilen funker den fint. Innslaget slår inn også når den står i, så det er ikke styrestrømmen. Det samme skjedde for ett par år siden og da var det visst en messingforing startmotorakselen går inn i som var slitt så den og starteren ble bytta. Det har tydeligvis skjedd igjen.

Noen som har vært borti dette problemet? Vurderer å skru frahverandre starteren, og kanskje legge en ny styrestrøm samt pusse koblinger og poler( i motsatt rekkefølge :) ). Men tar gjerne imot ideer

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde starteren fra hverandre, den så ut som ny. Går rundt når jeg kobler strøm rett på i bilen, ikke noe galt med styrestrømmen. Men med innslaget så går den ikke rundt/klarer ikke drive svinghjulet rundt. Kan det være den messingforinga som er slitt så skjeivt at starteren ikke vil gå rundt? Siden den bare er 2 år gammel, er det ett bedre og mer solid alternativ?

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...