Jonacatt Skrevet November 9, 2011 Rapporter Share Skrevet November 9, 2011 Hei. Har en 94mod caravelle 2,4D. Etter jeg skifta olje og oljefilter, så har den begynnt å tulle litt. Når motoren er varm (normal temp.), så blinker oljelampa veldig uregelmessig når jeg gir på i oppoverbakke. Jeg trodde kanskje det var på grunn av for mye olje (den var litt over maks), så jeg tappet av så den er midt på pinnen men fortsatt samme problem. Noen som har vært borti dette, eller har noen anelse hva det kan være? Kan det være føleren bare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2011 Rapporter Share Skrevet November 9, 2011 Siden det kun skjer under pådrag tenker jeg mer i retning dårlig kontakt eller kabelbrudd på ledning til trykkbryter. Sjekk kontakt og ledning til trykkbryter(e) først. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonacatt Skrevet November 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 Takk for svar. Det skal jeg sjekke. Men hva er en trykkbryter :/? Og så er det jo litt rart at det bare skjer når motoren er varm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 12, 2011 Rapporter Share Skrevet November 12, 2011 En oljetrykkbryter er en trykkbryter, altså åpner eller lukker en kontakt når bestemt trykk er oppnådd. Trykkbryterene er ofte 0.3 bar og 1.8 bar, altså to stk. En for lavt turtall og en for turtall over ~2000 omdr. Kan være at du faktisk har for lavt oljetrykk, men tipper dårlig kontakt et sted. Monter inn en oljetrykkmåler og du har oversikten ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonacatt Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2011 Ok, jeg skjønner. Skal prøve å montere en oljetrykkmåler. Jeg hørte med en mekaniker jeg kjenner, og han sa det kunne være dynamoen som er dårlig... Kan det ha noe med den å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2011 Ja faktisk, har vært ute for at oljetrykklampen lyser når dynamo ikke lader (på VAG). I såfall vil også ladelampen lyse. Sjekk først at du har ok oljetrykk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg