Gå til innhold

Opel omega 2.0 16 v fjusker

Ranger emnet

magnus111

Anbefalte innlegg

Hei, omegan fjusker noe fælt når den er kald, vis du ligger i litt lavt turtall å girpå, så dør den bare i 10 sec så kommer den seg, å lugger ved pådrag, spesielt på høyt turtall. men er værst når bilen er kald. Motorlampa har drevet å kommet opp, men den har slukket igjenn nå. Tatt binderstrikset. å følgene feil koder er

0204 - injector valve 4

130 . heated exhaust gas oxygen

0100 - mass airflow sensor

0505 - finner ikke ut hva denne betyr?

Noen som har peiling på hva dette kan være ? er det injektor 4 som er gåen ?

ps. noen ganger kan den gå fint også, ikke noe spesielt dårlig tomgang heller, noen som har peiling her eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ihvertfall luftmassemåleren som er gåen da... men kan være flere ting. Men "Mass airflow sensor" er vel luftmassemåler, og det kan vel å gi symtomer som "Heated exhaust gas oxygen" altså at lamda leser for høye verdier i eksos :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være kondens i tanken da? men dannes det kondens eller kommer vann i plasttanker da ?

forresten så er fjuskinga tempratur avhenging, fjusker som f når jeg akkurat har startet den, men går som ei kule når det er varmt, dette har da begynt den siste tiden nå? (kanskje ettersom det er kaldt i luften?)

en ting til, tomgangsregulatorn slår seg på når jeg skrur på tenninga, og surrer å går helt til jeg slår av tenninga, er dette normalt ?

Endret av magnus111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være mye rart.

går den ujevnt kan det være at den ikke har gnist på alle plugger. lmm kan være gåen(var gåen på den jeg hadde og måtte bytte og da ble det iorden)

coil kan være dårlig.

falskluft

hviss lambda er gåen så går den som en idiot til den blir varm.

men er samme feilkode på lmm og lambda. men som regel er det lmm som går før lambdaen.'

er det mye drit i tomgangsregulator går den ujevnt. ta den ut og gjør den rein

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekka tomgangsregulatoren, å den er bra. Men viss lmm er gåen, skal d da vell ikke være tempratur avhengig. er ikke sånn att den går bare på tre, så gnist har jeg nokk. falskluft er det heller ikke, har sjekket dette.å den går helt fint på tomgang også. Men merka idag igjen at viss jeg lå på 1500-til 2000 omdreininger i 4 gire å slapp gassen å ga på igjen fjusket den til litt. uansett temp på motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmassemåler gir feil mengde luft til motor, for mye luft går ut, lambdasonden får ikke regulert det da det ikke er mulig og regulere luftmengden, dermed så lagres det feilkode på lambdan også. Du hadde ikke fått opp feilkode på luftmassemåler om lambdasonden er defekt.

Ta av kontakta på luftmassemålern du og se om det blir noe forskjell

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekka att du ikke har olje nedi plugghøla dine?

Standard dårlig toppdekselpakninger på de. Så da slipper de inn litt olje til plugga også blir den fjuskende litt spes på lave turtall.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider