Gå til innhold

Får ikke opp ladetrykk b5 1.8tq

Ranger emnet


golf_IV

Anbefalte innlegg

mange problemer ang dette så jeg har prøvd div for og få feilen fikset men gir nå opp

 

byttet først n75 ventilen

det hjalp ikke noe

sjekket for lekasjer ingen

sjekket wastegate da det ladet så og si 0. staget går fram og tilbake som det skal og. denne hadde da skrudd seg løs men nå festet igjen

turbo er sjekket for slark og det er så minimalt som en brukt turbo har ( jeg har ikke skiftet turbo )

vi har prøvd sette staget til wastegate fast åpent og lukket stilling ikke noe forskjell

 

maks ladetrykk er 0.2!! og det er irriterende da bilen er såkalt steg 2 oppsett.

rustfritt fra cat og bak og chip, og noe mere.

ikke noe kon filter heller.

har sjekket feilkoder fikk da opp n11 og n75, blitt fjernet men ikke sjekket om de har dukket opp

satte så på en manuel boost controll men hjalp heller ikke en døyt, lade trykket forblir på MAKS 0.2 bar....

luftmengde måler virker som den skal

noen som har en ide hva det kan være? noen sier at det er tett catalysator?

 

kan turbo være deffekt forde om det ikke er noe slark?

 

håper inderlig noen har svar, vil ha en sprek bil igjen før snøen kommer :blunk:

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei sånn etter jeg parkerte bilen når jeg kjøpte den, satte da fra meg pga skiftet masse deler før vidre bruk. når den da blei tatt i bruk gikk den ikke som den skulle..

 

slangene er byttet

monterte jo boost controll og så da var n75 utkoblet

 

skal se om jeg få tatt en ny diagnose i dag

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd den alle veier,

prøvd låse wastegate i alle mulig posisjoner for og tvangskjøre opp trykk men skjer ikke noe,

 

er vel slik at på n75 så skal den lange nippelen inn i innsugs slangen etter hva jeg har forstått, men sto noe om at noen skal stå andre veier så har prøvd det og, ingen reasksjon i det hele tatt gitt. skal se om jeg får tatt en diagnose etterpå, må bare vente til han er hjemme han som har utstyret

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På turboen går det en liten slange fra sneglehuset og inn på acumulatoren, slangen er 12 cm lang, og n75 ventilen står montert på den. Sett fast ei tang eller no slikt på den så den blir helt tett, da skal du lade fullt trykk uansett! 1,5 bar, så får du fuel cut ;)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg lest feilkoder, var ikke noe spennende der en de vi laget selv under prøving og feiling, alt er prøvd ang få opp turbo trykk som kan gjøres med n75 og manuell boost controll. nå er jeg rådløs selv og ingen har svar til meg, var ingen ting som var unormalt når vi så på div med rosstech..

 

har noen trua på tett catalysator eller ville dette kommet opp som feil?

 

eller om det er noe som er deffekt med turbo som skulle gjort at den ikke lader mere? som sagt ikke noe slark i den.. man hører turboen men ikke noe skjer. tenkte prøve med kjøpe ny downpipe i rustfritt og sjekket da. men med min flaks er vel ikke dette som er problemet heller.

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal jeg ikke si med 100% sikkerhet at det var fult ladetrykk, da jeg ikke hadde måler i bilen men at den gikk en del bedre!. har heller ikke rørt noe i motor rom når jeg skiftet de delene.. hmm

 

det er vel k03 som står i den orginalt? fått tak i cat erstatningsrør og turbo... om det har noe hensikt og bytte dette er jeg selv usikker på men andre mener det er det som er deffekt

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være tett cat som nevnt,eller at du rett og slett mangler selve wastegate ventilen inni selve turboen.løsne downpipen så finner du ut av det:).Er catten så tett, så tror eg du ville merket stor forskjell på lyden av eksosen og.virker det som om at motoren dauer av oppover turtallet eller?.Eller går den lett uten nevneverdig motstand med lite trykk?

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår