Gå til innhold

Vindusvisker problem Volvo 744gl -85

Ranger emnet


bluebob

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 744 gl -85, hvor jeg har fått litt trøbbel med viskerne.

 

1 - Når jeg skal spyle ruta, så begynner ikke viskerne å passe automatisk, så jeg må dra hendelen ned manuelt.

 

2 - Intervallen virker ikke. Dvs når jeg vipper hendelen opp fra 0(av). Fryktelig irriterende å måtte ha viskerne på konstant eller sitte å smådytte hendelen ned støtt og stadig hvis det bare smådusker litt.

 

3. Lykteviskerne virker heller ikke, men det er vel relatert til punkt 1? De skal jo starte når man spyler ruta og lyktene.

 

Hendelen er forresten bare av den enkleste sorten uten intervall justering og uten baklukevisker/spyler (har jo sedan) :P

 

 

Vedrørende punkt 2: når hendelen dyttes opp kan jeg høre et lite tikk/klikk fra et eller annet relé bak/under askebegeret. Betyr det at relé'e er i orden og at feilen er en annen plass?

 

Har forresten byttet hendelen på rattstammen, uten resultater:(

 

 

Setter stor pris på alle svar og tips! Vil gjerne få fikset dette :)

 

MVH

Øyvind Buer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg til tro det er motoren som er defekt selv om det høres veldig ut som defekt bryter men du har jo skiftet den. Sånne feil er ofte litt vanskelig og finne ut av. Har du mulighet til å prøve med en annen motor? Siden du også høres lyd fra releet så høres det ut som stømmen er i orden. Angående lykteviskerene dine så pleier jo det og være ganske standard gammel volvo at de ikke virker. Bare å finne fram prøvelampa og se om det er noe strøm innpå kontakta på lykteviskermotorene.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var defekte motorer som var problemet. Byttet til 940 motorer, som er 98% like og vesentlig mye nyere enn 85 modellene mine, hehe. Så nå virker det :) la opp nye slanger og spylerdyser til lyktene. men nå sliter jeg med at spylervesketrykket er for lavt på frontruta -.-

Er det ikke det ene så er det andre :P men det er fort gjort å ordne(så sant jeg finner plass til en da). kobler bare til en tank til, med egen motor :)

 

Noe artig som også begynte å virke som jeg ikke visste var slik er når jeg skal spyle ruta.. trykker kjapt på spyling, og slipper. så spyler den en passelig mengde selv og visker det bort :) så jeg trenger ikke holde inne spylern sånn som jeg måtte før.

Er dette vanlig på denne bilen? Byttet riktig nok relé med en volvo 740 SE sendan, om det er relevant?

Endret av bluebob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår