Gå til innhold

Gti 16v -86 Selge eller Beholde?

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hvis man skal ha catkiller så mener jeg (bare en personlig mening) at bilen må være ganske så lav..eller så ser det ikke så tøft ut. er jo stilig da men....blir no helt annet hvis den ligger helt nedtil bakken ;) som f.eks. denne?? eneste er at hvis man skal ha skiltet helt ned til bakken så MÅ man bygge ut skiltfeltet i fangeren!

post-1085-1380485066803_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

hvis man skal ha catkiller så mener jeg (bare en personlig mening) at bilen må være ganske så lav..eller så ser det ikke så tøft ut. er jo stilig da men....blir no helt annet hvis den ligger helt nedtil bakken ;) som f.eks. denne?? eneste er at hvis man skal ha skiltet helt ned til bakken så MÅ man bygge ut skiltfeltet i fangeren!

Der er den G60 leppa jeg snakka om, den med hull på hver side. Den er tøff den. Catkiller er tøft det uansett, skal ikke ha noen harry blodsenka dritt heller.. Men, trur det blir gewinde på meg.. Høres mye bedre ut enn vanlig dempere og fjærer.

Ellers så er det stygt med skiltet der det er på den bilen.. Uff.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er såvidt jeg vet ikke noen egent " G60 " leppe..

den med to hull på sidene er den du SKAL ha hvis du har gti. også må du bytte lufterøra bak, hvis ikke så fjerner du effektivt luftekanalene til bremsene. med VR6 leppe bør du hente luft til kjølekanalene for frambremsene fra et annet sted, gjerne der tåkelysa egentlig skal sitte.. Eller så kan man gi faen , og være en "poser" som driter i sånne små detaljer som faktisk er der for en grunn, sålenge det ser "pent" ut.

edit: glemte en ting. rå makt og vold er tingen for å få inn leppa i de hakka... sleit som helvete jeg:)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

den golf 3 vr6 leppa var ikke no kul syns nå jeg da :/

Synes heller ikke den er noe spesielt tøff..

Du har jo denne fra Renault da.

attachment.php?s=&postid=47775

Men, jeg trur jeg anskaffer meg en ny sånn med ovale hull på sidene.. Så jeg får den kjølinga som Hf-r snakker om ;)

Dessuten er den penest

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

er såvidt jeg vet ikke noen egent " G60 " leppe..

den med to hull på sidene er den du SKAL ha hvis du har gti. også må du bytte lufterøra bak, hvis ikke så fjerner du effektivt luftekanalene til bremsene. med VR6 leppe bør du hente luft til kjølekanalene for frambremsene fra et annet sted, gjerne der tåkelysa egentlig skal sitte.. Eller så kan man gi faen , og være en "poser" som driter i sånne små detaljer som faktisk er der for en grunn, sålenge det ser "pent" ut.

edit: glemte en ting. rå makt og vold er tingen for å få inn leppa i de hakka... sleit som helvete jeg:)

Det finnes 2 orginale lepper til 90 fangeren. GL og GTI/16v/G60. Det er ingen luftføring til bremsene på biler med 90 fanger. Dette var kun på 16v frem til den fikk større bremser i midten av 89 (256mm). Kun luftføring mens den hadde gti bremser (239mm)

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

- 88mod dører er ordnet. 800kr + porto

- El vinduer ordnet. 600kr + porto

- Momo Champion ratt 1000kr inkl porto

- JOM emblemfri grill. 500kr + porto

- 4x100 Momo Champion 15" felger med vinterdekk. 5000kr

- 8mm spacere til å ha bake, må ordne meg forran også.

Ellers må jeg skaffe meg litt anlegg nå. Spiller og frontsett.

Bilen står klar til å få på nye fjærer. Fangeren har fått tåkelys og blinklys montert og er klar for påmontering. Mangler en leppe til fangeren, noen som har? PM isåfall.

Ellers er jeg usikker angående interiør.

har litt lyst på slike seter som Eibach har, men finnes det noen mekanisme for å få til å vippe dem framover? Og trekk til baksetet i samme farge?

inter.jpg

Ellers har jeg lyst på skinninteriør i blå og svart.. Eller vanlig tøyinteriør i blå og svart (som RS2 RSblå). Det kan jo ikke koste så veldig mye å få trekt om i tøy? Er vel skinnet som er dyrt??

Noen som har deler å selge? Tips å komme med?

Vet hvor jeg får tak i DTM speil?

Si ifra :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonte: Jeg brukte orginal understellet fra setet som satt der, og med litt modding så passer det. Nå kan jeg ta setet fram og tilbake så folk kommer inn bak. Sånn 'vipping' trur jeg ikke går, da setet går høyt under taket.

Skal ha inn et Sparco sete til og gjøre det samme, men skal kjøpe understell på høgger'n og spare setet til feks lengre turer.

DTM speil får man på NBS trur jeg, pris er jeg ikke sikker på..

OEM grill? Hvordan er den? Neste grillen jeg skal prøve å få tak i er en med '3 riller' på.

Og hvor fikk du 90 dør til 800kr?

Det var snakk om luft hull i GTI leppa, om det er de jeg trur det er, så er ikke disse kuttet ut på min. Kanskje jeg burde gjøre det?

Eibach

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider