Gå til innhold

Gti 16v -86 Selge eller Beholde?

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Jonte

Ikke fått tak i handtak nei. Lurer på hvilken type det blir. Den gamle typen, eller den helt nyeste..

Lakkerte fangeren selv ja :) Den blei skikkelig dårlig.. Skal lakkes på nytt senere.. Så da får noen andre gjøre det.

Lakkere dørene, fangeren, panseret.

Ja, la noen som kan lakkere få lakkere, koster noe mer, men blir faen så mye bedre :)

newbump.jpg

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eibach

Ja, la noen som kan lakkere få lakkere, koster noe mer, men blir faen så mye bedre :)

Hvor mye måtte du ut med for å få lakkert den fangern da?

Kan lakkere få den "ny lakkerte" delen til og se helt lik ut til det gamle på bilen? altså det som er lakkert for leeenge siden. org lakken feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på Golfen!

Nå har jeg hatt bilen inne i en garasje en stund og jeg har fått gjort mye med den.

- Grunnen til at den ikke startet var en jordingsfeil fra batteri til tenningsmodul. Fikset.

- Har fått festet setene ordentlig og fått El-heiseren i orden på begge setene (Weeee, Morsomt)

- Skiftet lyspærer, blinklys forran, høyre kjørelys bak og et skiltlys.

- Koblet tåkelysene.

- Tatt nytt oljeskift, pga av mye bensin i oljen. Må skaffe meg ny bunnplugg, lekker som faen.

- Festet den nye grillen ordentlig.

- Skiftet luftfilter og renset luftfilter boksen.

- Ellers har jeg fått ryddet en del i bilen, kastet ut gammel møkk osv.

Bilen er på verksted nå.

- Skifte foringer i bakakslingen.

- Skifte fjærer på den

- Skifte mansjett forran

- Ta Eu kontroll og gjøre diverse småtteri som må gjøres for å få den godkjent.

Da gjenstår det bare å få den registrert og få sertifikatet.

Og gjøre småtteri som å tone alle rutene. Sette på vinterfelgene mine (snødde her i dag :() Koble litt stereo (nytt frontsett på neste lønning, kanskje forsterker også :)) og nytt ratt.

Ellers venter jeg bare på ei gammal CL leppe som jeg skal ha under bakfangeren.

Dessverre var ikke bilen lav komp så da vet jeg ikke hva jeg gjør angående trimming. Antar det blir et grenrør og effektanlegg. Noen som har tips på noe sånt?

Kommer bilder osv når bilen er på veien!! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta jonte.

noen få spm.

er det mye problem å fixe el heiser? hvordan gjorde du det med knappene? kobla du de på hver dør,eller i selve konsollen som de er orginalt på mk2?

Og hvor mye skal du tone rutene?ha det helt svart eller sånn fint tona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

Blir bra detta jonte.

noen få spm.

er det mye problem å fixe el heiser? hvordan gjorde du det med knappene? kobla du de på hver dør,eller i selve konsollen som de er orginalt på mk2?

Og hvor mye skal du tone rutene?ha det helt svart eller sånn fint tona?

Har ikke kastet på el vinduene enda, for jeg har ikke fått dem enda. Venter fortsatt. Ellers skal disse på 88mod dørene mine, og jeg skal ha dem i midtkonsolen (skal se om jeg finner en som er orginal med elvindu)

Jeg skal tone i 43% (lysgjennomtrengelse). Det er sånn passe pent. Bakrute, sideruter bak og framme.

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

ok,.kanskje den enkleste måten og gjøre det på.

tenkte å ha 43% på mine ruter jeg og.

ser best ut det syns jeg hvis det er gjort skikkelig.

det er sikkert og vist, jeg har 43% rundt om untatt bak ruta.. det er ikke spesielt lekker, ripete og jævli.. ska sote opp til sommern men da lure e på om e ska gå for 24%

jonte: bilen din blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte bare skrive et lite keep-up-the-good-work-innlegg til deg,Jonte. Har hørt/sett at folk påstår at du har ligget på latsiden med bilen din... har ikke lest denne tråden før nå,og det ser da virkelig ikke ut som du har ligget på latsiden! ;)

jaja..var litt dumt at det ikke var lav-komp stempler i bilen,da.. sa selgeren at det var det,eller?

anyway,setter du på nytt eksosanlegg (m/grenrør),kvassere kammer og porter toppen,så nærmer du deg vel 160 hk tror jeg.. (vet om en som fikk bremsa bilen sin til ca.160hk med de mods'a,ihvertfall..)

som sagt, keep up the good work! blir bra det her, bare du tar tida til hjelp :) ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

måtte bare skrive et lite keep-up-the-good-work-innlegg til deg,Jonte. Har hørt/sett at folk påstår at du har ligget på latsiden med bilen din... har ikke lest denne tråden før nå,og det ser da virkelig ikke ut som du har ligget på latsiden! ;)

jaja..var litt dumt at det ikke var lav-komp stempler i bilen,da.. sa selgeren at det var det,eller?

anyway,setter du på nytt eksosanlegg (m/grenrør),kvassere kammer og porter toppen,så nærmer du deg vel 160 hk tror jeg.. (vet om en som fikk bremsa bilen sin til ca.160hk med de mods'a,ihvertfall..)

som sagt, keep up the good work! blir bra det her, bare du tar tida til hjelp :) ;)

Vel. Har brukt alt jeg eier og har + alt jeg IKKE eier og har på bilen min :) Skylder litt penger, men det ordner seg nå.

Det er ikke lav komp nei, det sa selger. Men, det får bare være. Kan jo bruke en tykkere / to stk toppakninger da. Vi får se.

Jeg har en sprekke i eksospotta mi, så jeg antar jeg bytter den ut, og kanskje med et komplett effektanlegg, og når jeg først er i gang med det så må jeg jo nesten ha grenrør også :) :) :) Lurer på hvilket effektanlegg og hvilket grenrør. Noen tips?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider