Gå til innhold

Justere Håndbrekk Passat -97

Ranger emnet

Bassoflove

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som kan gi meg en peikepinne på hvordan justere håndbrekket på min -97 Passat Variant?

Finner ingen justering bortsett fra ved innfestning bak på Br.calipter(bortsett fra noen unbraco-skruer på et par branketter ved Calipter. Har ikke rørt de enda)

Problemet er at en må dra HB så langt opp for at det ska virke. Ellers fungerer det bra,men fikk den ikke gjennom EU-kontrollen pga dette....

Anyone?

Passat 130 TDI 4M -01, Passat 110 TDI -97, Transporter 2,4 Syncro Lang -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Syncro-bakstellet(altså platen som Håndtaket står på,som er festet fra undersiden) går wirene rett inn på fordelings-brankett UTEN noen form for justering. Så da blir jo denne tråden "utvidet" til: Er det forskjell på Håndbrekk-justeringa på en Syncro VS 2WD?

Men hvis du mener at på 2WD`ene er det slik som på bildet er d jo enkel Match. MEN jeg skal studere noen bilder fra isommer som jeg har når jeg hadde ute hele interiøret,og hvis jeg ikke tar mye feil er det akkurat lik på 2WD som Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra de bildene jeg har,er det samme plate uten justeringsmuligheter "inne i bilen" som på Syncro Håndbrekket som på 2WD.

Flere forslag?

For meg ser det ut til at en må kansje skru på de Umbraco-skruene og "flytte" på branketten som holder Wire v Br.calipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73.... Den tegninga er IKKE lik den som jeg har i bilen. Minner mere om oppsettet i en B4 passat(-95)(har en sånn også,og det tilsvarer tegningen din) på min er håndbrekket festet til en plate(40x25cm kansje) som igjen er festet "under" bilen. Tar en av denne platen følger begge wire/håndbrekk-håndtak med slik at en kan ha et komplett bakstell(gjorde det da jeg demonterte Syncroen) og slippe demontering av wire.

Det er kuler i enden av wire inni håndbrekk-systemet på begge sider,men ingen justeringer rundt håndbrekket. Og slik er det også bak på Calipper. Derfor lurer jeg på om justeringa er på innfestning på Calipper. Det jeg tenker er at en kan løsne de infestningene og flytte de slik at wire/strømpe utgjør strammingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg funnet løsninga(bra for meg.....?)

En må altså løsne på både plata som holder strømpen på calipper(liten umbraco skrue) og armen som wire går inn i(bruk en 13mm nøkkel). på denne "armen" er det splines(stjerneformet aksel og stjerneformet i arm-hullet). pass på å ikke flytte armen for mange hakk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet løsninga(bra for meg.....?)

En må altså løsne på både plata som holder strømpen på calipper(liten umbraco skrue) og armen som wire går inn i(bruk en 13mm nøkkel). på denne "armen" er det splines(stjerneformet aksel og stjerneformet i arm-hullet). pass på å ikke flytte armen for mange hakk....

tror det er feil måte å gjøre det på har du sett under det varmeskjolde som er over eksosanlegget under bilen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett under varmeskjoldet,nei.... Men jeg har et komplett bakstell til en Syncro liggende og dær er det ingen annen stramme-mulighet enn den som jeg har (min) løsning på.

Legger ved et bilde av Wire,så kan dere jo studere det selv.

Er hentet fra Meca sine sider...

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2387162&CarReference_ID=7797&CategoryType_ID=1

post-34164-13804853695704_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider