Quattro73 Skrevet November 13, 2011 Rapporter Share Skrevet November 13, 2011 Sett måleapparatet på den laveste skalaen for motstandsmåling, f.eks. 200 Ω. Pluggen har tre pinner der en er felles (jfr tegning - grønn/rød ledning). Mål mellom felles og pinnen for spjeld stengt (blå/hvit), du skal da måle 0 Ω. Vri litt på spjeldakselen og du skal høre et klikk, verdien skal da endre seg til uendelig motstand (OL i displayet). Om det skjer så er bryter for spjeld stengt ok. Mål så mellom felles pinne og den for spjeld fullt åpent (hvit). Du skal da måle uendelig motstand (OL i displayet). Vri spjeldakselen til full gass og du skal høre et lite klikk i bryteren og verdien skal endre seg til 0 Ω og også denne bryteren er ok. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornjoran Skrevet November 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2011 Da er det avklart at gassspjellbryterne er i orden! Kan du da sette opp en liste om hva det kan være? Tenker kanskje lambdasonden jeg? eller er det bare kanskje fordi den rett og slett har stått veldig lenge, så den trenger nye plugger, olje o.l ? Siter -Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++ X -89 Mercedes 250D 400km, 88 Mercedes 250D 680km -95 Audi A6, 92 Audi 100 2.3, 76 Audi 80 1.6 LS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornjoran Skrevet November 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 termostat? Siter -Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++ X -89 Mercedes 250D 400km, 88 Mercedes 250D 680km -95 Audi A6, 92 Audi 100 2.3, 76 Audi 80 1.6 LS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.