Ferrari Skrevet November 13, 2011 Rapporter Share Skrevet November 13, 2011 Har en 76 400 motor jeg skal trimme. Motoren vil få standard bunndel. 350 topper med 72cc kammer. Overhalte slik at de er helt tette og i orden. Summit racing k-2802 kamaksel. Edelbrock innsug (ikke performer rpm). Egnet forgasser (må forske litt mer på dette punktet) HEI fordeler med standard kabler og plugger. Headers og 2x2,5" eksos. Bør vel havne på rundt 10,5:1 i komp med slike forbrenningskamre? Hva vil dette levere av power sånn ca? Bunndelen vil bli gått over og evnt. overhalt hvis noe er utenfor spec såklart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fastforward Skrevet Desember 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2011 (endret) Ser at det er en drøy mnd siden du la ut denne. Du er kanskje allerede igang:) Du kan nok regne med 410-425 på motor. Er det Performer innsug gasser du går for? Alt etter driverk så bør du få rundt 330-350 på bakhjulene. Nå hiver jeg bare ut litt egne erfaringer fra moderat bygging: Hadde gått for 750 Holley/Edelbrock gasser, klemt til med high volume vannpumpe (alu), litt kvalitet på tennkabler og plugger, om du ikke går for en high volume oljepumpe så kjøp der en ARP shaft til pumpa som holder bedre. Har du blokka helt rein, ta grader med Dremel rundt alle oljekanaler i blokk og topp for å få best mulig flow. Tilpass eksos og innsugskanaler til manifoiler og pakninger. Spander på deg en ministarter med Hi-torque. Er det rullevipper på de toppene dine, og hva er dim på ventiler? Nå er det engang slik at alt må harmonere ellers kan du hive penger ut av vinduet. Spesielt dette med gasser/innsug/komp og kam. Endret Desember 21, 2011 av Fastforward Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.