Gå til innhold

Selvparkering av visker! EU godkjenning i mårra :-O

Ranger emnet

ThoooR

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med vindusviskerne, selvparkeringen fungerer ikke! se her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=27424

Og nå har jeg testet fram og tilbake, byttet viskermotor målt på div. ledninger og reler, men koblingskjemaene er så forbanna dårlige i boka at d er vanskelig å se hva som er koblet hvor og hva som står skrevet... :(

Og nå skal bilen inn på EU-godkjenning i mårra hmf... jeg har funnet et relè som klikker når jeg vrir av og på viskerbryteren hva er d dette skal gjøre? (motert i motrrommet ved siden av venstre tårn) D er ikke intervallreleet (d sitter inni bilen) jeg tok og koblet ifra dette, viskerne visket like godt... men null parkering.

Viskermotoren er koblet med fire ledninger + jord (chassis) den ene ledningen (grønn) har ingen spenning whatever, jeg fant ut hvis jeg tilfører denne 12 v når viskerne står i ro oppe, (når de egentlig automatisk skal ned) så går de automatisk ned, og stopper! problemet er at når de er kommet ned blir plutselig lednigen lagt til jord!! (dvs testledningen min begynte å brenne....)

Noen som har noen forslag?? og d kjapt? :confused: :confused:

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm EU-godkjenninga ble utsatt til nå på Onsdag (måtte ha inn noen deler)

Men tror dere at jeg kan ta av viskerne (viskerne og armen formoder jeg?) for så å skli igjennom kontrollen? dere tror ikke at jeg bare vil få en NY 1er feil på stygglappen min da? :(

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

1'er feil, er rette selv feil.

Hvis du har hatt kontrollen, og skal inn til etterkontr. så skal dem kun sjekke det som var feil før (er annmerket).

mvh

0'er feil, hmm alt er i orden her :) :D

1'er feil, er rette selv feil og skal ikke etter kontrolleres ;)

2'er feil, skal rettes og etter kontrolleres :(

3'er feil, kjøreforbud :mad:

4,er feil, kunne ikke teste grunnet klimatiske forhold ny test må tas når det passer eller noe :rolleyes:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 5 years later...

Drar opp tråden igjen, jeg.

Skal godkjenne en bil jeg har importert nå, og jeg kan -stoppe- viskerne der jeg vil, men den parkerer ikke. Mener å ha hørt at så lenge jeg kan stoppe de, er alt OK? Eller vil det gi en 2'er feil?

Kan jeg gjøre som de sier over her, ta den bort?

Er jo en elbil så kan prøve meg med "må spare strøm, og stanse den der jeg vil" :D

EDIT: oh, btw. På intervall, og spyling, fungerer ikke viskern da heller. For løsningens skyld, snakker vi releproblemer?

Endret av Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å haste, kontrollen i morgen...

Noen som vet om det faktisk stemmer?

Vil ha prøvd å bytta relet jeg. mener visker er en (1) på EU

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen som nevnte at man skulle kunne slippe unna med en 1'er feil om man nappa sikringen. Men syns egentlig det virker litt rart.. Så jeg vet ikke hva jeg vil anbefale egentlig..

Men det påstås at selvstopper som ikke stopper viskeren der den skal gir 2'er feil mens ALLE andre feil på viskere gir 1'er feil?!

Men jeg ville heller satt i en gåen sikring isteden for å fjerne den helt, blir litt vel åpenlyst ellers.

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider