Gå til innhold

problemer med høyre bakbrems

Ranger emnet


VWfanatic

Anbefalte innlegg

Byttet brekkvaiere igår, noe som egentlig gikk ganske greit og håndbrekket virket mye bedre, men når jeg sjekket om den låste på begge hjula viste det seg at den bare låser på et hjul... noen som har noen idè om hva som kan være problemet?

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ihvertfall veldig rart. har aldri hørt om noen bil som bare har brekk på et hjul? det går ihvertfall en vaier til hver calipper, så den skal nok bremse på begge :)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, når jeg dro til brekket låste den på det ene hjulet, men det skjedde null og nix på det andre...

 

var ikke allverdens pes, bukte over dobbelt så lang tid på den første da, men sånn er det jo når man ikke har gjort det før.

 

Du må ta av all plasten rundt brekket for å komme til og løsne vaieren bak. Disse går igjennom noen føringer som du ser igjen under bilen, mine vaiere satt dønn fast i disse. så etter å ha liggi under bilen en stund å prøvd å dra ut vaieren tok jeg ut hele føringe, og da blei det mye letter... resten var plankekjøring.

 

lykke til:)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må justere på mutteren bak under håndbrekket regner jeg med.

er ikke helt sikker på hvordan det ser ut på corrado.

men mener det er likt som på eks golf.

da er det kontramutter på hver vaier.

jegg opp baken på bilen...juster til begge hjula er like vannskelig å ''tørne''

stram til du ikke klarer å tørne hjulet mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må justere på mutteren bak under håndbrekket regner jeg med.

er ikke helt sikker på hvordan det ser ut på corrado.

men mener det er likt som på eks golf.

da er det kontramutter på hver vaier.

jegg opp baken på bilen...juster til begge hjula er like vannskelig å ''tørne''

stram til du ikke klarer å tørne hjulet mer...

 

det gjorde jeg, vet ikke helt hva som var problemet, men byttet klosser nå istad og da blei det bra. eneste problemet nå er at bremsene henger litt. vet ikke hvor vanskleig det skal være å snurre på hjulet når man slipper opp brekket jeg, men optimalt burde vel hjulet snurre rimelig fritt?

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulet skal snurre fritt så lenge det ikke er sleng på skiva di. Det skal også ikke være forskjell på brekket på hjulene, begge skal låse fikk jeg høre da jeg var på EU-kontroll med min gamle jetta. Det jeg gjorde var å legge opp de nye vaierne(bør alltid bytte begge), skrudde til litt på kontramutterne. Så var det bare ut på en grusvei å kjøre å brekke for så å sjekke om sporene startet/sluttet likt! :D:D:D Funka fint for meg, fikk det godkjent og greier + at de folka var imponert hvor riktig det var! :D

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min første ordentlige kjøretur med corrado`n (snøen er borte :) ) så har jeg funnet ut at bakbremsene ikke bare henger litt... Vet det er et problem på correne, men er det noen som har noen tips om hva som kan hjelpe?

 

er styggt redd for at jeg må bytte calippere ja :(

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kaliperene på min er byttet bak, men det var fordi håndbremsen ikke virket!

 

Har fått intrykk av at de henger seg opp når vaieren er ødelagt, eller når det har komt fuktighet inn i strømpa, som anten lager rust eller fryser når det er kaldt, men det har jo du skifta!

 

Du kan jo prøve å ta de av, og gjøre godt reint for eventuell techtyl, og smøre de opp med litt CRC eller WD40, mens du jobber litt med håndbrekkspaken. Bare husk å skru stempelet tilbake før det kommer helt ut.!

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du snakker da om å ta av calipperne og smøre opp stemplene? holdt ¨på en god stund med å "jokke" stempelet fra om tilbake for at det skulle gli litt bedre, hjalp litt, men tydeligvis ikke nok..

 

mye betalte du for nye calippere a? regner med det koster litt mer enn litt lommerusk... Er ikke akkurat verdens billigste hobby vi har....

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg ta av calipperen uten å måtte lufte bremsene? regner med at hvis jeg løsner bremseslangen fra calipperen så renner all bremseveska ut..

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må IKKE finne på å smøre med annet enn bremsepasta inni sylinderen!! (ikke kobberpasta heller) da kan du jaffal kaste de!

 

Og bremser skal ta likt på begge hjul, krav til f.eks periodisk er max 30 % forskjell på vanlig brems (drift) og max 50% differanse på håndbrems (nødbrems!)

Det er nok mekanismen i caliperen som har hengt seg, noe som er svakhet på V.A.G bilene... (skiver bak generelt:)

Det beste resultatet får du ved å bytte de, og da får du ogå lakka de bedre enn de er nå!

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår