Gå til innhold

Valg av anlegg til 40-50tusen

Ranger emnet

polly0

Anbefalte innlegg

hei... da var tiden inne for bil-lappen og anlegg... har en 40-50 000 kr å bruke på anlegg. så jeg lurer på hva du/dere anbefaler meg å kjøpe av type kikker eller jl-audio eller alpine eller noe annet?

har ikke bil ende men 99 prosent på at det blir en BMW eller Volvo

jeg har lyst på et anlegg som jeg kan spille mye... det skal spille fint men også kunne være med på db dreg... er veldig veldig glad i bass som slår pusten ut av folk :)

håper du/dere kan anbefale noe utifra dette... men noe du lurer på så må du spørre!!

men 1000takker til deg som tar deg tid til å svare meg!

Endret av polly0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med todleif.

Hva er poenget med å ha en gammel 3-serie eller 240 med anlegg til 50k? Du kan like gjerne bruke 10-20k og heller bruke mer penger på selve bilen.

EDIT: Nå vet ikke jeg om du er pappagutt og skal ha en kliss ny 5-serie, men regnet ikke med det.. :P

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke bruke mere på første bilen... så vil heller bruke mere på et anlegg for det kan jeg te med til neste bil! og lappen får jeg hos en trafikkskole som alle andre :)

Hmm, har ikke hørt om noen som klarer den under 30 vertfall, men ok. :)

Selv om du kan ta med deg anlegget til neste bil, er det ingen poeng i å bruke så mye penger på det. Kanskje når du er i full jobb, har egen bopel og har spart opp penger kan det være aktuelt, men om dette er alle sparepengene dine ville jeg heller spart litt av dem.

Det kan jo også hende du ønsker ting som bodykit, nye felger etc. til bilen, og det koster... Dessuten må du tenke på avgiftene som kommer med å ha bil; omregistrering, forsikring, bomavgift, veiavgift...

Bare tips altså, du gjør jo som du vil. :)

EDIT: Kan legge til at jeg personlig har anlegg for noe over 10k, og jeg er meget fornøyd med det. ;)

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve komponentene til anlegget kan du ta med deg videre ja, men når du skal bruke så mye på anlegg, så bør hele bilen dempes, så de første 10K går bort i demping, kabler og meterialer. Så kan du se etter en bra spiller, og da er det Alpine og Pioneer som er ledende.

Videre så trenger du et godt frontsett, og her ville jeg valgt Tang Band med dobble 6" basser i hver dør og 4" fulltone, så få du noe som verkelig trøkker og spiller så høyt du bare orker, hvis det monteres skikkelig selvfølgelig.

Videre så trenger du forsterker til frontsettet, og det må bli en 4 kanaler med skikkelig delefilter, her anbefales Mosconi på det varmeste.

Når det gjelder sub, så vil jeg anbefale Digital Design, og også her kan du bruke Mosconi forsterker.

Så må du ha strøm til dette, så da bør du se deg om etter en 200-300A dynamo, og et par fete batterier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bruke en del cash på freske/bra komponenter er faktisk utrulig lurt.kjøp bra komponenter med en gang så sparer du faktisk mye penger på det.og cossie demping må ikke koste 10k.er jo gruppe rabatt noen ganger og tilbud på silent coat og stp mattene.men 5-7k må en nok beregne skal en ta hele bilen med 2 lag.men det er noe en kan konsentrere seg etterhvert.kjøp en GOD 2 kanaler og en GOD monoblokk så er mye gjort bare der.samme med batteri.kjøpe et godt batteri eller batterier,kjøp 50mm2 kabel med en gang så har en nok strøm bakover somregel.lib har billige 53mm2 kabler.også kjøpe et godt frontsett,men her kan jo ting forandre seg etterhvert.men iallefall,ledninger,spiller,forsterkere,batteri(er) og sub kan alltid settes inn i en annen bil og du vil ha i lang tid somregel.men ang frontsett kan en jo ta litt hensyn til nytt bil valg etterhvert.hehe.worst case er det jo bare å støpe.når jeg tenker over hvor mye folk inkludert meg selv har kjøpt av møkk opp imellom åra så er det faktisk MYE penger som har blitt lagt i dette.kjøper en gode ting med en gang sparer en myyye penger.eneste som det er et pluss for at en oppgraderer fra dårlig til bedre og bedre er bilstereo sjappene.hehe.ikke vondt ment.men over til noe annet lappen er jo viktigere.og når du har finni ut hva slags bil du skal ha er det lettere å hjelpe pluss at du kan jo ha litt i bak hodet hva du må gjøre for å få best mulig lyd for deg.etter lappen og bil kjøp så ser du hva du har igjen :)

ønsker deg lykke til med å ta lappen :)

og bilkjøp

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider