yosi4 Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Som overskrifta sier hadde min 406 på etterkontroll i dag og da hadde co gått fra 0.5%til 0.67% og mekaniker sa dt var mye uforbrent bensin i eksosen;( har ikke gåen topppakkning for olja er fin,ikke bruker vann heller! Hva kan det være? Jeg tenkte først lambda? :-/ Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Luftmasseføler hvis du har, tempføler, lambdasonde, dyser, motorstyreenhet osv... Standardsvaret er en diagnose Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 ryker så inni granskauen av bilen nå atte :P så får begyne med lambda da og jobbe meg gjennom lista di :) Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Ta en diagnose FØRST så slipper du å svi av flere tusen på deler det ikke er noe galt med :) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Beklage om jeg virker kort nå... Men åssen går jeg frem for og ta en slik diagnose ? Har haynes boka osv Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Bertel og steen, evt andre verksteder har diagnoseapparater, de kobler seg inn på bilens el.nett og leser ut feilminnet. Da får du vite hva som er feil. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 De Bablet noe om enten lambda eller en føler av no slag.. Siden bilen var så gammel snakket de om og jobbe seg bakover, hva enn betyr hehe hadde håpet dette var noe jeg kunne ordne selv da bilen alt har kosta alt for mye den siste Mnd:-/ Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 20, 2011 Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Litt avhengig av hva slags bil du har, kan det være mulighet for å lese ut feilkodene selv ved hjelp av et eller annet MacGyvertriks som gir ut feilkoder som siffer eller blinkekoder i instrumentpanelet. Det holder jo ikke nødvendigvis å lese av feilkoder. Kan være veldig kjekt å lese ut livedata fra sensorene også. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet November 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Ja oki, jeg byttet lambda sonden her om dagen og tenkte meg ned på verksted i morgen for en ny måling.. Det som er rart var att når jeg klippet ledningen på gamle lambda og kjørte en tur,merket jeg ingen forskjell:-/ men med ny montert opplevde jeg mere stabil tomgang som eneste forskjell Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet November 21, 2011 Rapporter Share Skrevet November 21, 2011 ja du kan kjøre uten lambda. Flott at tomgangen roet seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg