ToPeBe Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Hei! Har gått til anskaffelse av en 92 mod 300 tdt, km stand 472000. Bilen er i utgangspunktet bra, lite rust og hel i karosseriet. Men.... du verden som den kakkler ( hard tikkelyd, litt mindre når den blir varm, men høres godt fortsatt) Noen som vet hva dette er? Dyser? Ventiler? Register? Ikke vet jeg, da jeg ikke har så veldig mye kunnskap om mb diesel. Finner jeg ikke ut av det, kommer jeg til å selge bilen. Har ikke råd til stooore verkstedsutgifter. Håper noen her inne kan gi meg svar på hva det eventuelt kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Er det samme lyden som jeg har på min? (i videoen) Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToPeBe Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Hei! Ja det minner meg mye om samme lyden som er i bilen min, vet du hva det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KemnX Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Har en teori om at det er dysene mine som er slitte.. Min hoster også en del når jeg starter den hver morgen Siter ~93 VW Vento TDK ~97 VW Vento TDI ~81 Olds cutlass 6.2D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToPeBe Skrevet November 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2011 Filmet min i dag, når jeg gir på gass går den pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToPeBe Skrevet November 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 Hei igjen. Vibrasjonsdemperen var dårlig så nå har jeg fått skiftet den.Men motoren kakkler som bare det enda. kanskje lettere for dem som har kunnskap om disse bilene kan høre hva som eventuelt er feil nå.Hvordan får man justert innsprutningtidspunktet? er det vanskelig?Dieselfilterene skiftet jeg for ett par dager siden, og det var på tide.. det var mye groms i filtrene.Filmet bilen etter at jeg skiftet demperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToPeBe Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 Hei, idag har jeg skrudd bil..... prøvde å justere timingen, tatt dyserens, prøvd uten multireim men den klakker som bare det fortsatt. Da spørs det om det kan være dysene da? Har vel snart brukt opp eventuelle feil...... Eller er det noen som har noen tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 prøv QMI motorrens og QMI motorolje tillsetning. utrolig effektiv. løsner all dritt i ventiler og alt som er av stempler, tannhjul osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriols22 Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Har hatt den kakkle lyden på min 250D, men etter skifting av diesel og oljefilter så har kakklingen forsvunnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToPeBe Skrevet November 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Har hatt den kakkle lyden på min 250D, men etter skifting av diesel og oljefilter så har kakklingen forsvunnet. Hei! Har skiftet alt av filtere og olje, men klakker som bare det fortsatt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 Den første filmen din hørte jeg tydelig demperen på reimstrammeren, det fiksa du, du har prøvd å stille tenninga uten hell. Tror nok det er snakk om dysespisser som trenger utskiftning da. du kan jo prøve å løsne dyserør og se hvor det evt. er verst. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToPeBe Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 Den første filmen din hørte jeg tydelig demperen på reimstrammeren, det fiksa du, du har prøvd å stille tenninga uten hell. Tror nok det er snakk om dysespisser som trenger utskiftning da. du kan jo prøve å løsne dyserør og se hvor det evt. er verst. Hei, ser du skriver "løsne dyserør", mener du å ta ut dysene og se på de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 Løsne dieselrøra inn til dysene mens den går, så kan du muligens høre om det er en eller flere av sylindre som er verre enn andre. Blir den bedre med Alron på tanken? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToPeBe Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 Løsne dieselrøra inn til dysene mens den går, så kan du muligens høre om det er en eller flere av sylindre som er verre enn andre.Blir den bedre med Alron på tanken? Okey, da får jeg prøve det i helga. Har ikke prøvd med alron, men har prøvd Omega 992 Power jet uten resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 akkurat dieseltilsetninger så er det to ting som funker, det er alron som er en tilsetning som hjelper mot kondens, hard gange og dieseldyr, så har vi westfrost, som egentlig er bremsesprit, super kondensfjerner, hjelper ikke mot lyd, men hjelper nok mot dieseldyr. Det er hestekur. Alron er egnet for bruk over lengre tid, og det demper ofte ulyder av denne karakteren. Du får også noe "Diesel purge" som er noe du kobler opp mot dieselfilteret, dette renser pumpe og dyser, filtre må skiftes etterpå og dette gir ofte nytt liv og penere gange. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg