Gå til innhold

Lekasje fra takule Omega b sedan 94- HELP

Ranger emnet

Sæther Racing

Anbefalte innlegg

jeg har irriterende lekasje fra takule tror jeg. når det renger drypper det vann inn. jeg trodde kansje det var tett der vannet renner ut, så tok trykk luft og der var det ikke tett, nå biter jeg i det sure eplet og spør om hjelp, da jeg faen ikke ser hvor det lekker fra eller hvor i huleste dette kan være! Noen som har noe snevert av hjelp og komme med ?? hadde satt meget stor pris på det,. Mvh Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. hadde samme problem på min omega b sedan, da var det drenerings rørene fra takluka som var tett. skru ned taktrekket i forkant og sjekk att de 4 rørene som sitter på en ramme som tar opp vannet fra takluka. (2 forran på ramma og 2 bak) sitter orntlig fast på rammen, og att de ikke har sprukket opp. (vanlig opel feil, da rørene er sprø plast) går også an og smøre på litt silikon på enden av rørene slik att det ikke lekker der ved et seinere tidspungt. hvis dette ikke er feilen, ta takluka helt opp, og ta en lommelykt og lys ned i ramma i forrkant og bakkant for og sjekke om det ligger noe i veien, slik att vannet ikke kommer seg til dreneringsrørene. kan også hende att det har samlet seg dritt i rørene en plass, slik att vannet ikke kommer seg ut. da gjør du det så enkelt som att du trekker av rørene av ramma, og heller plumbo ned i rørene ;) dette kan funke.

håper noen av mine tips hjelper :)

Mvh Tomas.

91 - Opel Omega A2.0 8v - Selges!

95 - BMW e34 2.5TDS 190hk, chip, 1,3bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider