Gå til innhold

Tom's Octavia RS (TDi DSG '12)

Ranger emnet

eritom

Anbefalte innlegg

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil egentlig ha gul, for jeg mener det er altfor masse kjedelige biler på Norske veier! Min firmabil inkludert!

Har fått tatt bilder av dekoren i forbindelse med at jeg skulle kjøre bort begge 19" settene og noen løse dekk... Har barneseter i bilen og da blei det dårlig plass gitt ;-) hengerfeste er greit å ha!

9cc5c99d.jpg

c6a15d22.jpg

fea731c1.jpg

5e835988.jpg

567ed5b4.jpg

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil til fruen var uaktuelt enda iflg fruen... Hehe, hun er mer enn fornøyd nok med sin...

Har bestilt nye framdempere til coiloverene jeg brukte på L&K'en min idag... Kurant og dyrt å handle direkte gjennom FK Automotive GmbH ;-) specsa på alle Königsport kitene til Octavia er de samme... Bare forskjell på fremre fjærbein ;-) så da er snart alt på stell til sommeren!

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stemme at orginale Neptune 18" har 51mm i offset?? Er ikke det veldig høyt?

Hvor mye må jeg evnt space for å få de like langt ut i hjulbuen som mine 8,5" breie sommerhjul med 40mm i offset?

Syntes bilen ser pinglete ut med orginal hjulene...

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale er ET 51 ja :) Mikael kjørte med 10mm spacer rundt hele og det så veldig ålreit ut, men kan vel som vanlig subbe litt om du skal veldig langt ned :) Octavia er en høy-ET bil, som jeg har prøvd å si en stund ;)

(håper vi får se de hvite Zitoene på den blå! :D)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgen ja, men dekket er mye lenger ut :) Du må ikke kun regne felgbredde og innpress, for dekket er like breit på 8 og på 8,5 brei felg :) ET 29 utgår så det skriker. :) eks, 8" ET40 og 9" ET40, begge med 225 dekk vil (teoretisk) subbe samtidig, for dekket står på samme plass, selv om felgen stikker lenger ut på 9". Setter du på 5mm spacer på 8" felgen vil den fortsatt ikke stikke like langt ut som 9" felgen, men dekket er 5mm lenger ut og vil subbe mye fortere :) you see? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk ja, minimale praktiske forskjeller er det jo på ulike dekkbredder på ferskjellige merker etc, men det bruker å være en bra pekepinn :) jeg ville ikke gått lavere enn ET40, men er jo bare å prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Null bilbytte på kjerringa....

Men jeg tenkte jeg skulle være lur her... Har jo ett FK Königsport med 50mm fjærbein... Sjekka med FK og spec'sa på settet er det samme som for en RS... Må bare ha 55mm fjærbein foran... Så jeg bestilte to nye dempere foran.... Fikk de, men det er jo bare innsatser fra Koni.... Så det har jeg jo fra før.... Så nå er to "55mm komplett gewinderohr" bestilt og sendt fra http://www.fk-automotive.de !

Straks klar med 19" og coilovers over påske!

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider