Gå til innhold

Hvorfor må jeg holde gass for å få start?

Ranger emnet


ramboo23

Anbefalte innlegg

hallo det eg lure på er koffør må eg holde gass på bilen viss eg ska starte den??

 

viss eg ikke holder gass så starter den og stopper..

etter å ha kjørt/latt den stått litt med gass så kan den gå på tomgang... ka kan være problemet?

veldig irriterende....

den e ikke ugjen på turtallet når den står på tomgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo det eg lure på er koffør må eg holde gass på bilen viss eg ska starte den??

 

viss eg ikke holder gass så starter den og stopper..

etter å ha kjørt/latt den stått litt med gass så kan den gå på tomgang... ka kan være problemet?

veldig irriterende....

den e ikke ugjen på turtallet når den står på tomgang

 

Høres veldig ut som tempføler da den er ok når den er varm.

 

Enig med opelduude.. Hvis tempføleren ikke virker korrekt tror hjernen at motoren er varm, så den spruter ikke inn den lille mengden ekstra bensin de skal ha. Derfor dør den med en gang.. Er den meget tungstartet når den er kald? (det kan også ha noe å si)

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg den øvre slangen på radiatoren, har skiftet mange sånne på vag/audi men ikke på v6. Den sitter med et plastikk-klips

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1477858&CarReference_ID=3958&CategoryType_ID=1 ser sånn ut. Når du skifter den så må du passe på at du får med den gamle o-ringen ut slik at det ikke blir dobbelt opp.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nylig samme problem på min audi. men den trenkte ikke gå mere en noen min så gikk den fint. jeg fikk etter en uke erfare hva som var feilen og det viste seg og være bensinpumpen som skar seg. på fornånd var det slike problemer som du beskriver og det var ikke noe problem da den var varm/ lunken. bare når den hadde stått. det viste seg og skyldes at pumpen ikke leverte den mengden bensin motoren trengte pga dårlig virkningsgrad. så måtte prøve å starte flere ganger før den startet så pumpen hadde fått tilstrekelig med trykk. pumpen skar seg etter en uke med tussa kjøring og bom stopp på motorveien. slepte bilen hem og byttet pumpe. siden da har det ikke vert ett feilslag. på samtlige av mine audier har bensinpumpen røket på mellom 216.000 og 233.000. typiske tegn før pumpen ryker som jeg har erfart er at du hører pumpen gå når du sitter inni bilen. den "knurrer" litt mer en normalt. tung startet når bilen har stått litt. og går litt dårligere.

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår