lervik90 Skrevet November 17, 2011 Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 Jeg har et spørsmål når det gjelder å sveise på steder med mange knekker og bøyer. Hva er egentlig best å gjøre på steder som dette? http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-gti/284981-lervik90s-golf-g60-100ars-prosjekt-2.html se side 2 for bilder av steder med rust som skal sveises. Er det best å kutte av hele området fra en annen bil og sveise på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet November 17, 2011 Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 Ser for meg at det beste er å ta fra en donorbil ja, med mindre du er jævlig tålmodig med filing, sparkling og pussing:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet November 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 Tålmodigheten min er like kort som en dverg.. Men hvordan blir det hvis jeg ikke tar fra en donorbil? Må jeg bøye til metallet da, og sparkle det til for å få rette fasongen? Det virker jo som evighetsprosjekt.. Er jo helt grønn på sveising og, så føler dette går til helvete :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 tar du fra ein donor bil så må du kappe sveise gjærne sparkle litt over viss de er ugjevnheter å bøye til metallet trenger du ikke berre husk å kappe av de fra donorbilen litt større sån at du ikke får på smellen at de pluseligt er mindre enn dei du har kappa ut av bilen :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Komma er fine greier... Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet November 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 takk, tommy :) Enig med terjeth.. stress å lese slike setninger :P jaja, da får jeg se hva jeg finner på ... har en bruksbil golf 2, men syns det er litt for gale å begynne å kappe av denne..s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Gjør det som er lettest :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Gjør det som er lettest :) Og det er å bruke PlasticPadding glassfiber-sparkel - forutsatt at det ikke er i bærende konstruksjon. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Og det er å bruke PlasticPadding glassfiber-sparkel - forutsatt at det ikke er i bærende konstruksjon. -- kutte av rust og erstatte det med glassfibersparkel/plasticpadding? Vil det blir bra da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Det er det mest jalla du kan gjøre... Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 ja, det synes jeg og det hørtes ut som.. vil ha det skikkelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Ja det synes jeg også du skal gjøre! :) Er vel skjelden den golfen din? men lær deg å sveis, eller få noen til å lære deg - det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til! :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 nei, føler det er ganske lett, men nå skal jeg ikke være for høy i hatten :) Jeg venter på repareringsplata til bensinlokket, så får jeg ta det andre etterpå :) Nja, er en G60 som er rimelig original. Virker ikke som det er så mange av de igjen etter det jeg ser på finn.no. Det er derfor jeg vil det skal bli gjort skikkelig og fordi jeg spør om sveising, for jeg vil ikke ødelegge noe heller :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 kjøp deg ett sveiseapparat (helst MIG/MAG) og øv deg på noen plater med lignende tykkelse først. Det skal nok gå bra :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 har lyst til det, men er så vanskelig å finne et apparat som er egnet for mitt bruk.. folk mener at jeg uansett bør kjøpe et til ca. 5-6000 kr for at det skal svare seg å kjøpe et, men jeg har ikke bruk for noe som skal brukes ofte.. skal bare sveise litt.. maks 5 ganger i året Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg