Gå til innhold

Registerdrevet vannpumpe?

Ranger emnet

harejegern

Anbefalte innlegg

Hei.

N� har jeg spurt 5 forskjellige mekanikere og verksteder om min 2001 grand vitara 2.0TD har registerdrevet vannpumpe eller ikke. 3 sier nei og 2 sier ja. Hva er korrekt? :uhhmmwhat?:

Det er byttet regreim p� den 2 ganger, den har g�tt 150k men det har ikke blitt byttet vannpumpe. Trenger jeg � bekymre meg for motorhavari? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du den skulle vært hvis den ikke er drevet av reg. reim? :)

Hvis vannpumpa ryker kommer det sannsynligvis opp et lys eller noe, samt at motoren vil bli veldig varm. Annet enn dette trenger du ikke vente deg, men det er jo greit å skifte vannpumpe samtidig med reg. reim. ;)

Siden den har gått 150k uten skifte bør du ihvertfall vurdere det! :)

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du den skulle vært hvis den ikke er drevet av reg. reim? :)

Mange vannpumper er drevet av viftereim. Det er jo egentlig bare å se hvor mange reimhjul reima går rundt. Du har veiv, servo, kanskje ac, dynamo og eventuelt vannpumpe.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannpumpa på bilen din er drevet av reg.reima. Hos rsa bil, blir den byttet på reg.reim skift. For det kan forekomme at den kan lekke når reg.reima blir strammet opp på nytt. Men du merker hvis vannpumpa er på vei til å ryke. Men den ryker ikke plutselig. Du havarer ikke motorn :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider