harejegern Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Hei. N� har jeg spurt 5 forskjellige mekanikere og verksteder om min 2001 grand vitara 2.0TD har registerdrevet vannpumpe eller ikke. 3 sier nei og 2 sier ja. Hva er korrekt? :uhhmmwhat?: Det er byttet regreim p� den 2 ganger, den har g�tt 150k men det har ikke blitt byttet vannpumpe. Trenger jeg � bekymre meg for motorhavari? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bellduck Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Hva mener du den skulle vært hvis den ikke er drevet av reg. reim? :) Hvis vannpumpa ryker kommer det sannsynligvis opp et lys eller noe, samt at motoren vil bli veldig varm. Annet enn dette trenger du ikke vente deg, men det er jo greit å skifte vannpumpe samtidig med reg. reim. ;) Siden den har gått 150k uten skifte bør du ihvertfall vurdere det! :) Siter "Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected." Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Hva mener du den skulle vært hvis den ikke er drevet av reg. reim? :) Mange vannpumper er drevet av viftereim. Det er jo egentlig bare å se hvor mange reimhjul reima går rundt. Du har veiv, servo, kanskje ac, dynamo og eventuelt vannpumpe. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 vannpumpa på bilen din er drevet av reg.reima. Hos rsa bil, blir den byttet på reg.reim skift. For det kan forekomme at den kan lekke når reg.reima blir strammet opp på nytt. Men du merker hvis vannpumpa er på vei til å ryke. Men den ryker ikke plutselig. Du havarer ikke motorn :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet November 20, 2011 Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 om du kikker ned iframkant avmotoren vil du se om tetningen i vannpumpa ryker, da vil du få en liten lekkasje som kommer ut nederst i forkant av motoren(regner med at hele pumpa ligger under dekselet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg