Sofa1 Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Har 2 rør til ACen som ikke er isolerte (ca 20 cm på hvert rør) og lurte på om dette er normalt? Under kjøring kommer det veldig mye frost på rørene (rørene er helt dekte med ett par mm med frost, kun der det er uisolert). Siden der er uisolert der drypper det endel vann ned i dreneringsrøret under batteriet, som igjen fører til stor røykutvikling der vannet treffer varmeskjoldet under bilen. Når jeg åpnet panseret etter å ha kjørt i 4-5 mil idag kom det en svær røyksky i trynet på meg. Legger ved noen bildet som gjør det lettere og forstå, og merk at det er kun på denne biten det mangler isolasjon. Det bildet som viser frosten er når bilen har stått av i ett par min - frosten forsvinner raskt etter bilen er av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4sta Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Er helt vanelig det der, alle passater ser sånne ut ;) Ikke at jeg er no expert men nå som det er kaldt, det er ac gass som er i den ene ledningen, den andre er det frostveske som resirkulerer og sørger for at vifta blåser varmt , ledningene de svetter så blir det til is. Ingenting å være bekymret for Nå er jeg ikke 100 % sikker på men er ganske sikker på at det er det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofa1 Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Ok, det er sikkert vanlig ja, men synes det var litt merkelig at dette lille området ikke var isolert :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4sta Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Skal få sjekka på bilen min i morra, så gir deg beskjed For jeg har også uisolerte rør der, men nå blir det bare varmere og varmere i oslo hvor jeg er tho. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Er helt vanelig det der, alle passater ser sånne ut ;)Ikke at jeg er no expert men nå som det er kaldt, det er ac gass som er i den ene ledningen, den andre er det frostveske som resirkulerer og sørger for at vifta blåser varmt , ledningene de svetter så blir det til is. Ingenting å være bekymret for Nå er jeg ikke 100 % sikker på men er ganske sikker på at det er det Må bare rette på en liten detalj der. Det er kjølemedie i begge rørene på bildet, tur og retur. Har man ikke tur og retur blir det heller ingen sirkulasjon. Kjølemediet er i gassform på den ene siden av kompressoren, og væskeform på den andre siden. Samme prinsipp som i et kjøleskap. Det er vanlig at disse rørene er uten isolasjon på de fleste biler. Det er to rør som sirkulerer frostvæsken fra motoren også, men disse sitter lenger ned. Det er disse som gir varme inni bilen når det trengs. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg