Danielsko Skrevet November 20, 2011 Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Nå som vintern er like rundt hjørnet merker jeg at dørene fremme har en tendens til å fryse, slik at de ikke lukker seg med det første. De går ut igjen. Hva kan jeg bruke for å rense/smøre dørlåsene at de ikke fryser? Anbefalinger? Forøvrig en 98 Passelat sedan. + Om dørene knirker litt, kan man smøre hengslene med samme ? Takker for all tilbakemelding :) Siter VW Passat TDI[ ] Peugot 306 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 20, 2011 Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Du bruker låsolje på dørlåsene. På listene rundt dørene, er det vanligt å bruke silikonstift. Eg bruker Swissvax Seal Feed her. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 20, 2011 Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Høsten for VW eiere igjen ja... Smør låsene skikkelig med læsolje eller lithiumfett. Styr langt unna låsespray Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 20, 2011 Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 Vann fryser ved 0 grader, vw sine dørlåser fryser ved 5 plussgrader. Helt utrolig... Såvidt jeg husker er det ikke godt nok med låsolje, da hele mekanismen fryser fast inni låsekassa, ikke nødvendigvis bare sylinderen. En varig fiks er visst å demontere låsekassene og smøre alle bevegelige deler med litiumfett eller lignende. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsko Skrevet November 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2011 takker og bukker, får dra en tur på handletur imorra :) Siter VW Passat TDI[ ] Peugot 306 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 hva kan man bruke for å løsne å fjerne gammelt fett å gris inni låskassene a? bremse rens? aceton? tenkte å fjerne alt av fett i låsene på golfen for å legge på nytt, da de også fryser.... XC Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pioneer Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Ville vel tro at det beste da er å ta ut låsesylinderen for å få rengjort den skikkelig. Smøre opp på nytt og så sette inn :-) Siter 94 Corsa 1.6 16v WorldCup 88 Corsa 1.3 City 94 Vectra 2.0i - SOLGT 93 Vectra 2.0i - SPIKER 94 Corsa 1.6 16v - SPIKER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg