Gå til innhold

Golf'09 2.0 TDI Hiline vil ikke starte

Ranger emnet

patton

Anbefalte innlegg

Hei!

Ig�r fikk jeg startproblemer med bilen.

Det begynte med en tur fra H�nefoss til Oslo der tanken begynte � bli tom, og derfor fylte jeg Sandvika til halv tank. Dro hjem til Lambertseter og parkerte bilen. Et par timer etterp� skulle jeg ut igjen, og startet bilen.

Den gikk i omtrent 5 sekunder, og s� kuttet den! Helt uforst�elig.

Tanken viser halv tank og det er nok str�m p� batteriet. LIkevel drar den bare p� stateren n�r jeg pr�ver. Ingen fusking eller ujevnheter fra motoren, motoren vil bare ikke starte.

Jeg vet det er sjelden det forekommer problemer med kondens i tanken idag men likevel var det en tanke som slo inn, siden jeg kj�rte med snart tom tank til Oslo, og det begynner � bli kj�lig ute.

En annen ting jeg funderer p� er at lampa for motorstyringsenheten har begynt � lyse(ikke blinke) gult, og av og til rykker det i bilen(motoren) under akselerasjon. Har det noen sammenheng?

Jeg tenker enten kondens eller dieselfilter...

Er det noen her som utfra symptomene jeg har nevnt har peiling p� hva det kan v�re?

P� forh�nd takk!

Edit:

Testet en start i ettermiddag, og i starten fusket det plutselig, så det ga meg litt håp. Så jeg bare hodt på starteren, og da var motoren igang faktisk!

Etter å ha kjørt en tur startet jeg motoren flere ganger, helt feilfritt.

På den annen side, det jeg merker nå er at den er gått i en slags safe mode, der den ikke går høyere enn 2500 omdreininger på turtallet. Nå lyser ikke lampa for motorstyringsenheten heller da, men kanskje den setter igang igjen?

Noen som ble klokere av dette? Kan det likevel ha vært kondens som gjorde at den ikke startet igår kveld?

Edit igjen: Jeg flytter denne til Golf 6 - tråden, så kan moderator eventuelt slette denne.

Endret av patton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 months later...