Gå til innhold

Bytte ut kat. med rett rør

Ranger emnet


Slim!

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg tror katalysatoren min begynner å synge på siste verset nå (det skrangler/klirrer noe sykt i den. Noe jeg ikke skjønner er at klirringen/skralingen kun er der når bilen går på tomgang (eller når jeg ikke gir noe gass i f.eks en bakke) og når jeg gir bånn gass. Mellom 1200 og 4000 RPM så er den stille.)

 

Uansett hva det skyldes skal jeg hvertfall få den vekk nå for den lyden er flau. Istedet for å kjøpe en ny dyr hk strupende (minimalt...) så tenkte jeg å spare meg for litt penger og sette inn et rett rør istedet (2.5"/3"). Er det noen som vil fraråde meg dette? Noen som har noen pekepinn på hva det vil koste (ny kat. koster 3500,- mener jeg å ha sett).

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sports cat?

 

Holm Racing i Strömstad snakket om rundt 2000kr for en sånn?

 

Og har du sjekket det varmedekselet som ligger rundt cat? om det er dette som er løst? dette lager MYE lyd om det er løst..

 

Noen biler har ikke sunt av at cat fjernes da det kan bli feil beregninger datasystemet for injection osv..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du jo teste, noen biler kan få denne feilen..

 

Du kan jo eventuelt sjekke dette ved å ringe til Seat? eller bilprodusenten for og sjekke om denne bilen vil få noen problemer uten cat.

 

Om du treffer en venneligsinnet person så kan du få den infoen du leter etter...

 

Men, vet at på endel biler er den avhengig av cattn for og få rett måleverdier osv..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same shit :D

 

Joda, er ikke helt sikker på hva som skjer men, regner med du kan få mindre effekt osv.. av dette..

 

Da det er noen bilder som er lagd for å ha Catalysator, og viss man tar den bort vil/kan det bli kluss med målinger osv. som bilen gjør for og holde bensinforbruket nede.

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lambdasondene kan du lure "lett".. Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan dette funker,men fatter har "lurt" sine ved å sette inn motstander,tror jeg,slik at sondene får varierende verdier..

Sikkert noen på forumet her som kan litt mer om dette,men vet at det er mulig å "lure" lambdasondene.....

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg skal begynne med noe sånt. Hørtes risky og vrient ut. Ble veldig usikker nå da. Noen som tør gjette på en pris for et rør? Er det ikke så avskrekkende pris på det kan jeg jo sette på et sånt og prøve og om det byr på problemer får jeg sette inn en sports cat istedet.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel disse rørene som kalles "effektrør" tror jeg... Får kjøpt slike i forskjellige lengder og tykkelser på Mekonomen og slike forretninger.. Tror ikke de er så altfor dyre heller..

Prøv deg frem,men som sagt lenger oppe i tråden så kan du jo ringe en Renault forhandler eller verksted å høre om du vil få effekttap eller lignende..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår