Gå til innhold

Bytte ut kat. med rett rør

Ranger emnet


Slim!

Anbefalte innlegg

Originally posted by sutarts

Kommer man gjennom eu-godkjenning uten mangel når man har fjernet katten? (er det lovlig ?)

 

Tror ikke det nei.. Jeg skal bestille meg ett slik "testrør" som man kaller det, med fester slik at jeg bare kan smekke på katten når det er nødvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

 

Tror ikke det nei.. Jeg skal bestille meg ett slik "testrør" som man kaller det, med fester slik at jeg bare kan smekke på katten når det er nødvendig:)

 

Kjenner en med en gtx som gikk rett igjennom med rør istedet for katt. Ingen feil. Han ble ganske overrasket selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sutarts

oki, smart ! Hvor mye koster det da ?

Har selv tenkt til å fjerne katten, men er ikke hittil helt sikker på hva jeg skal gjøre, sette på ett rør eller kjøpe sports katalysator. Hva av dette anbefales ?

 

Kostet meg 500kr ekstra å få sveiset ett slikt testrør.. men tror det egentli koster litt mere.. Han sa jeg skulle få det litt billigere fordi jeg skulla ha ett helt anlegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

hmmm...det finnes flere måter og gjøre det på, er vel steiner som blir varme som brenner opp gassene i catalysatoren, fattern fikk problemer med skarngle-lyder i catalysatoren på en volvo 850! de på volvo verkstedet sa at dette var pga at noen steiner hadde løsnet og la løst i catalysatoren, men de sa at de kunne reparere det med og ta av catalysatoren og stikke et spett inn i ene enden og slå på spettet med en slegge, og da ville steinene falle ut...er et alternativ dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig ikkje godkjennast i EU-kontr uten org og fungerande kat,ettersom CO-verdien blir da over 0.0

Men ofte klarer en å snakke seg igjennom denne,hehe....

Bilens motorstyringssystem er ikkje avhengig av kat for å få rett signal for luft/bensinblandingsutrekning,men kat'en er avhengig av lambdaen for å fungere skikkelig(trenger svingningene i millivolts-pulsen den gir).

Beste er som nevnt ovenfor en plass å bruke et rakt rør med flenser slik at du kan sette inn kat'en ved EU-kontr. Å ha effektanlegg kun etter kat'en blir som å koble en brannslange etter hageslangen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår