Gå til innhold

Skrote eller fikse Audi 100 (ABS problemer)

Ranger emnet

Johns_en

Anbefalte innlegg

Hei.

Ja, da var bilen sent til PKK og jeg får feil med ABS, sensorene er ok i følge verkstedet, så alternativet er ABS hjernen, eller ledningsbrudd vil jeg tro.

Er ABS-hjernen kostbare til disse ,og er det "vits" å bruke masse penger på en så gammel bil ? (92 modell)

På forhånd takk.

Audi 100 2.3

Mazda 626 2.0

Mazda 929 2.0

Honda Civic 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er jo å prøve å finne en brukt hjerne, bare for å prøve. Tror ikke disse ryker så ofte, så det bør være mulig å finne noe.

Ellers trodde jeg ikke abs var påbudt, så mulig du bare kan ta ut pæra, evt dekke til hele abs-lampa. Bremsene vil jo fortsatt være i orden, eneste er at de ikke er blokkeringsfrie. Men mulig de må virke når det er montert, ikke vet jeg. Ble audi 100 levert uten abs i noen utgaver?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Problemet er at verkstedet er klar over at ABS ikke fungerte, så er vel et dårlig tips å bare fjerne lyset. Hehe.

Såvidt meg bekjent er det det siste året hvor verkstedene har blitt strengere på at ABS-systemet skal fungere. Kjenner flere som har fått bilen godkjent med ABS som ikke har fungert, og kun fokusert på bremsevirkning forøvrig.

Angående modeller uten ABS må man vel tilbake før 90.tallet ,uten at jeg skal si noe sikkert.

Audi 100 2.3

Mazda 626 2.0

Mazda 929 2.0

Honda Civic 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg spurt verkstedet om det faktisk er et krav til at abs må fungere, eller om de godkjenner metoden jeg nevner. Det er jo drøssevis av 92-modeller som ikke har abs, kanskje ikke nødvendigvis audi 100 men...

Eller bare skaffe en brukt hjerne.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider