Gå til innhold

[CASE] For lange hjulbolter, kjørt 5 mil på det!

Ranger emnet

Wonderbaum

Anbefalte innlegg

Hallo.

Satt på stålfelgene i dag men så lagde det noe jævla rar lyd når jeg rygget. Først stoppet hele bilen og ville ikke trille lengre, noe som gikk i mot. Jeg gav faen og gasset på så kom det en rar lyd sånn "klonk!" så kjørte jeg frem og samme lyd kom en gang til. Gav f- og bare kjørte 5 mil eller noe så gikk det vekk med tia, men nå som jeg er kommet hjem fant jeg ut av at "faen i helvette, for lange hjulbolter" og brekket virket litt slapt etterpå.. xD Så, det sugde jo.

Boltene er ca 1cm for lange! Og det kommer noe pshyko lyder fra høyre framhjul, høres nesten ut som om dekket subber i en skjerm eller noe, men den gjør ikke det. Kan dette ha noe med hjulboltene og gjøre? Sytes det er rart et det bare kommer fra det ene dekket, men det kan jo godt være at jeg hører litt feil, eller at det er sterkere der.

Men! Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan fucke noe opp i fremdekkene hvis jeg kjører videre? Og hva denne lyden kan komme av, om det er for lange bolter? Eller at jeg ikke har på den derre ringen eller hva faen det heter, som jeg har hørt skal være på stålfelger men ikke aliminium.

Burde jeg bare la bilen stå også få tak i nye (kortere) bolter, eller kan jeg trygt kjøre til Biltema i morgen? (Ca. 4 mil). Jeg tror brekket allerede er ødelagt, men er det noe mer som kan gå til helvette?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var lei.....

Du vet det er normalt å sveive på hjulet og kjenne etter slark og slikt når man først har det oppe.

Nå aner jeg ikke hva slags bil du har, ville vært en stor fordel om du fortalte det.

Er det en MB som denne problematikken er størst på, så får du håpe at bremseskjøldet bak ikke er rustent, er det det så har du kosejobb foran deg, ellers så kan du stikke på biltema og kjøpe nye brekkband og monteringssett og håpe at wiren og klaven til den er hele.

Foran i såfall er det normalt plass til lange bolter, men det er akurat også, så en bolt eller felg med litt sliten kon er nok til at det tar i.

Men si ifra hva slags bil det er snakk om.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider