Gå til innhold

Turtall låser seg.

Ranger emnet


spetakkel

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har en golf 2, 91 modell 1.8 forgasser!

Der er det sånn at jeg kan kjøre litt og plutselig så henger gassen/turtallet seg opp, så da får jeg jo jaggu meg fart bortover gata når jeg ikke vil det!

 

så jo mer jeg trykker på gassen jo mer henger den seg opp, så da må jeg ut i motorommet å dra tilbake gassen..

 

men noen ganger så hopper den fra 500 - 2500 omdreininger, går opp og ned så det hakker når man kjører, eller umulig å kjøre!

 

Har lest litt på forumet her men finner liksom ikke akkurat samme feilen! vet ikke om det er samme på en 1.6 osv jeg, Har null peil!

 

Har sjekket om slanger osv, finner ikke noe som sier at det er noe vakum feil!

 

 

Noen som kan hjelpe ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første som slår meg siden den ikke slår tilbake er gasswiren som er dårlig :)

 

er ikke stort annet som kan holde den igjen utenom gasswire og fjøra på spjellet, men om det er fjøra, så burde den være slik konstant

 

gasswire kan bli litt mer trælete når den bli oppvarma av motor

 

bare en tanke

 

ps, du har ikke en "forgasser" i den stand, med TBI (Throttle body injection), også kaldt monojet :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne panseret, sett deg inn i bilen med døra åpen, slå på tenningen og hør etter et klikk fra motorrommet.

Hører du ikke dette så sjekker du sikringene i sikringsboksen.

Husker ikke hvilket nummer det var, men en av sikringene styrer en el.ventil som regulerer kaldstartfunksjonen.

Eventuelt ledningsbrudd til samme sensor, er plassert bak forgasseren.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki :)

 

Da får jeg ut å høre og se!

 

Kan ikke være sikring, for sjekka alle her om dagen og alle var fine! Bilen har vært sånn i et halvt år snart, :/

Men kjente i dag, når jeg dro tilbake den som holder gasswiren! så var den så hard å presse tilbake, kjentes ut som om det var trykk!

for når jeg hadde dratt den tilbake så gikk turtallet ned, og så slapp jeg den, så gikk turtallet opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss motor ruser seg og holder et jevnt høyt turtall helt til motor og forgasser er gjennomvarm så ville jeg som sagt sjekket om du har klikkelyden jeg nevnte tidligere. Viss ikke så sjekk sikringer eller ledningsnett.

På min Mk2 feilsøkte jeg i flere måneder på alt mulig før jeg fant ut at det var en egen sikring til denne kaldstartsventilen.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår