toenthomas Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Turteller har vert litt av og på men nå har den sluttet å virke. Med dette falt turtallet til ca 400 på tomgang og når jeg kjører er ikke kickdownen som den var. Hvis den i det heletatt reagerer. Føler bilen er litt seigere enn vanlig. Noen som har noen ide på hva dette kan være? Siter 1993 Mercedes 300tdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toenthomas Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Ha en 1993 300tdt forresten :-) Siter 1993 Mercedes 300tdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 ELR-styreenheten styrer både tomgang og turtelleren, ofte vil trøbbel med OVP-relè gjøre at denne kobler ut, og forøvrig får noen ganger turtelleren strøm fra OVP-relèet. Ettersom du har en `93 så har du RUF(EGR), så da må jeg nesten spørre sitter det en eller to hjerner bak batteriet(ikke rele-lignende). Noen har ett svart relè som styrer tomgangen(ELR), og egen styring til EGR, andre har en hjerne som styrer begge deler. Men først bør du sjekke sikringene på OVP, som er ett metallrelè bak batteriet med rød topp og mest sannsynlig to sikringer oppå. Mulig dette kan tulle med kickdown også, selv om denne har eget relè bak der. Effekten skal dog ikke minke stort som følge av dette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toenthomas Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Takk takk. Skal sjekke dette så fort jeg får mulighet :-) Nei effekten er nok ikke minsket, er vel heller det at kickdownen ikke er der:-) Siter 1993 Mercedes 300tdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toenthomas Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Sitter to hjerner der... Sikringene er ok. Hva kan jeg eventuelt gjøre da!? Siter 1993 Mercedes 300tdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 23, 2011 Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Vil foreslå å søke litt på OVP på google. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toenthomas Skrevet November 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2011 Kjempe! Skal ta og gjøre det :-) Takker så mye for hjelpen så langt. Siter 1993 Mercedes 300tdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg