Gå til innhold

Valg av Forsterker

Ranger emnet

Vetluss

Anbefalte innlegg

Hei, skal helst ha en 4 kanals forsterker ( kan ha en mono eller 2 kanals )

Så lurte jeg på hvilke specs forsteren bør ha? anlegget den skal drive er 2x12"

Hadde håpet og ha en forsterker som klarer og kjøre disse pluss 2 * 6x9"

Forslag? :)

Elementer jeg har i er: BOSCHMANN AXZ-W12TPO

Dimensions: System: Max/RMS power: Impedance: Freq. response: Sensitivity:

12inch / 30cm Ø dual voice coil subwoofer 1800W Max DVC 4 Ω 25Hz- 350Hz 92 dB/W*m (SPL)

og en Fence Audio

Frequency response: 30-300Hz

Sensitivity: 90dB

Driver impedance: 4Ohm

Max power: 800W

Bass: Dual 12"

Voice coil bass: 2" four-layer aluminium

Magnet: 50OZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er du helt på villspor dessverre.... For det første så blir det aldri bra med 6x9" i hatthylla når du skal ha sub baki. For det andre så har du to forskjellige suber, og det blir sjelden bra. Subene er også så dårlige at de ikke egner seg til annet enn skyteskive hvis du får lånt deg en hagle eller lignende.

Spar pengene dine, og kjøp noe bedre når da har spart en stund. Det finnes også andre som deg der ute, så du kan jo PRØVE å selge driten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklare litt bedre? :)

Er en 4 kanals forsterker jeg har og de som er til 6x9 fynker fint så kan jo ha den til 6x9 og en til subben? :p

Du kan jo ikke ha en 2kanaler til 3stk sub, det blir en dyr 2 kanaler i tilfelle.

Skal prøve å lære deg litt her...

Det er foran i bilen du sitter og kjører, og du har et øre på hver side av hodet, og disse er vinklet litt fremover, så da er det best og mest naturlig å ha lyd på begge sider foran. Det beste er hvis du kan få det til å høres ut som den som synger står midt på dashbordet.

Når du monterer høyttalere i hatthylla, så bruker de hele bagasjerommet som kasse, og hva tror du skjer når du putter en sub inni denne "kassa"? Jo den vil påvirke membranen på høyttalerene i hatthylla, og dermed vil ikke disse spille som de skal, og det vil låte stygt.

En annen ting du bør tenke på, er at du har forskjellige suber og disse kan da fase ut hverandre slik at det faktisk blir mindre bass enn det vil bli med bare den ene typen. Dette, kombinert med at du har suber av dårligste slaget, gjør at du garantert ikke har noe bra lyd i bilen din. At du synes det er bra er jo fint for deg, men det kan bli så veldig mye bedre uten at det trenger å koste så ille mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, er ikke noe god på denne fronten som du nok ser!

et spm til, blir lyden finere i 6x9 vis jeg har de i hver sin kasse opp på hattehyllen?

ser litt på nytt anlegg, feks denne forsterkeren http://www.ebay.com/itm/KICKER-2010-10ZX450-2-CAR-AUDIO-STEREO-2-CHANNEL-2CH-CLASS-AB-450W-AMPLIFIER-AMP-/390363008525?pt=Car_Amplifiers&vxp=mtr&hash=item5ae372ce0d#ht_4088wt_1179 kombinert med http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29477615

hva syns dere? :) blir ikke allverdens dyrt heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, er ikke noe god på denne fronten som du nok ser!

et spm til, blir lyden finere i 6x9 vis jeg har de i hver sin kasse opp på hattehyllen?

ser litt på nytt anlegg, feks denne forsterkeren http://www.ebay.com/itm/KICKER-2010-10ZX450-2-CAR-AUDIO-STEREO-2-CHANNEL-2CH-CLASS-AB-450W-AMPLIFIER-AMP-/390363008525?pt=Car_Amplifiers&vxp=mtr&hash=item5ae372ce0d#ht_4088wt_1179 kombinert med http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29477615

hva syns dere? :) blir ikke allverdens dyrt heller..

Til den prisen, så er ikke de kicker elementene så ille, men de låter ikke veldig bra... Forsterkeren hadde jeg droppet glatt, du får forsterker som er vel så bra under 2000kr her i landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider