Gå til innhold

Anlegg til audi a4!

Ranger emnet

Espenstor

Anbefalte innlegg

Skulle hatt nytt annlegg til en audi a4 1999 mod sedan. ringte inn til bassbrothers og fikk bestilt disse ( http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11505&prodid=2625 til å ha fremme i døren, og disse til å ha i hattehyllen http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11015&prodid=271) men de passer ikke som de skal..

og har hatt noen folk som har peiling til å se på det og de mener jeg bør sende dem tilbake og finne noen som passer i de hullene som er fra før!

noen som har noen tips til hvilke jeg bør kjøpe?

har den nyeste sony spilleren og vil bruke 3-4000 på nye høytalere :)

og skal ha forsterker og sub senere

Endret av Espenstor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kommer ikkje inn på lenkene til bassbrothers.

Kan du sei kva slags merke og modellnummer det er på høgtalerene?

Har du kjøpt med overganger for å få høgtalerene til å passe i bilen? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=229

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke linkene dine til å virke nå, men jeg ville brukt alle pengene på kun frontsett... Sa de ikke noe om det når du ringte til bassbrothers?? Spurte de ikke om du skulle ha sub?? De burde ha informert deg om at høyttalere i hatthylla ikke er bra. Det burde de du sier hadde peiling også gjort.

Spør du meg så har du bommet på valg av spiller også, i hvertfall hvis du er glad i fin lyd, sony låter rett og slett ikke bra, og du kunne garantert fått en mye bedre spiller for samme pris, eller billigere ;)

Her har du et bra frontsett: http://www.judysbilstereo.no/frontsett/5-1-4/focal-130kr

Regner med du har en forsterker du skal bruke på fronthøyttalerene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkene funker de, dere må nok oppgradere nettleseren fra IE5 eller no kanskje...

FOCAL IS130 Integration som frontsett;

resampler.aspx?type=big&src=16057_1.jpg

Greit nok det settet der; diskantene krever kanskje litt tilpasning av innfestningene bakpå dørtrekket, mens basshøyttalerne helt klart trenger et par overganger:

2041_phonocar_3_823.jpg&w=200&h=215

Blemma kom med hattehyllehøyttalerne, Focal 690CA1:

resampler.aspx?type=big&src=3544053750606.jpg

Krever tilhugging av hattehylla, og bør uansett fjernes når subs kommer, med mindre du har en skiluke å bruke til sub.

I hattehylla er det plass til 6,5" ved hjelp av et par overganger igjen:

638__34114.jpg

Bedre å satse på et par koaksiale i samme serie som fronthøyttalerne, FOCAL IC165 Integration coax, om du vil ha noe der inntil videre:

resampler.aspx?type=big&src=16052.jpg

Samme pris som 6x9"erne også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nevnte ikke til de at jeg skulle ha sub i senere...

men jeg har ikke tenkt å ha noe ekstra forsterker til de fremme i dørene! viss det er mulig :P

men har begynt å tenkte på om jeg bare skal la de i dørene stå i for de spiller egentli helt ok.

men de i hattehyllen skal byttes, noen som har noen som passer til de hullene som er og jeg vil bruke de skjermen over høytaleren som er i bilen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR vil du bytte høyttalerene baki? Du sitter foran og kjører, og et bra frontsett holder i massevis til å fylle bilen med lyd. Bruk heller pengene på nytt foran MED egen forsterker, evt bare en ny forsterker i første omgang. Så kan du evt sette de du nå har foran, baki og koble dem rett til spilleren og fade ned så du ikke hører disse foran i bilen. På denne måten vil du helt klart få best lyd, og et mere riktig lydbilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cossie har helt rett, eller kan sittere geir schau "du sitter da vel ikke bak når du kjører" hvis du tenker bare at det er lettere og bytte bak fordi du slipper noe veldig styr med kabel strekk, så kan jeg si, det er verdt og fikse det forran istede

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider