robin4 Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Har sett litt rundt osv, men lurte på hva fordelene/ulempene er på valgene av enten 20VT eller VT4(4x4) ? Noen erfaringer? Robin Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 20VT: Ulempe: - Ikke 4x4 - Kjedelig på vinterføre - Dårligere ettermarkedsverdi - Dårligere kjøreegenskaper - Dårlig fremkommelighet på glatt føre Fordel: - Mindre som kan gå i stykker - (Kommer ikke på noe annet...) 20VT4: Fordel: - Har 4x4 - Morsom vinterbil - Bedre ettermarkedsverdi - Bedre kjøreegenskaper - Veldig mye bedre fremkommelighet Ulempe: - Dyrere hvis du ødelegger driverk - Bruker ørlite mer drivstoff Har kun erfaring med TDI utgaven av Cupra, men jeg er storfornøyd med både kjøreegenskaper og fremkommelighet. Bilen virker godt skrudd sammen og dette er den første bilen jeg har som ikke lager en eneste knirkelyd i hverken seter eller interiøret ellers. Men før du tar skrittet og eventuelt kjøper en 20VT vil jeg anbefale deg å prøvekjøre en Cupra TDI. Relativt sportslige kjøreegenskaper, lavt forbruk og imponerende drag. (Står en 2002 modell Cupra TDI til salgs på Autodb til latterlig lave 230.000,-) Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet Mars 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Takk for det överläddaren! :) ER det noen flere med sine meninger her? :) Takk for hjelpen Robin Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Har selv 20VT. Har ikke enda fått på sommerdekk, men anser ikke at det er dårlige kjøreegenskaper. Det eneste er at det spinner jo litt på vintern og på regnvær, så neste gang blir det 4x4 (og kanskje TDi). Den sporer heller ikke spesielt mye ved gasspådrag faktisk (men har som sagt ikke prøvd med sommerhjul enda, men har lest det samme i tetster). Men på den andre siden så prøver jeg ikke å kjøre gris på snø eller våt veg, og det er fint jeg blir "stoppet" av fwd, så slipper jeg å kjøre meg i hjel eller "leke meg" bort i grøfta.. Det er to andre fordeler ved 20VT (som henger sammen): -Lavere vekt -Raskere bil + litt mer bagasjeplass tror jeg, siden 4x4 bygger litt opp. Forsåvidt bygger det litt opp i cupeen og tror jeg. Det kan jo være endel dyrere å ha 4x4 om noe skulle gå i stykker i systemet. Men sannsynligheten er vel ganske liten på en såpass ny bil. Har du penga, kjører mye på vintern, og liker å ligge bredt og leke deg, kjøp 4x4! Ellers er det ingen direkte ulemper med tohjulstrekkern. Skal du kjøre mye på (tørr) bane osv, ville jeg gått for det. Sikler selv når jeg hører om Cupra TDi 4x4 til 230K. Diesel og 4x4 holder seg jo bedre i verdi også... Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by robin4 Takk for det överläddaren! :) ER det noen flere med sine meninger her? :) Takk for hjelpen Robin Tøff nøtt det der, for 4x4 biten stjeler litt krefter, og orginalt går ikke 20VT sååå bra. Jeg, som Zamot sikler på 150TDI'en, men i mitt tilfelle i Toledo form med FWD. Jeg har liksom ikke lyst til å gi opp noe mer krefter i drivverk og vekt enn absolutt nødvendig. FYI: Toledo leveres ikke med 4x4 uansett, men jeg drev å vurderte import av Cupra TDI. På den andre siden, 4x4 frister om vinteren, dette finnes det ingen facitsvar på, det blir ditt valg uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 For å oppdatere littegran... Ringte til TS-Racing på tirsdag, og leverte bilen i dag til chipping og bytte av eksos. Reslutatet ble utrolig bra. Jevnt drag fra 1500 og godt forbi 4000 omdr, brutalt skyv og en hissig hvesing fra eksosen. En på Zatzy-forumet bremset 210 hk og 420 nm med akkurat samme mods, og det er jo ikke så gærnt det...med et forbruk på magre 0,65 ved blandet kjøring ;) Nå gjenstår kun montering av diverse målere, og så er det ut og sote ned Rudskogen :D Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by Överladdaren For å oppdatere littegran... Ringte til TS-Racing på tirsdag, og leverte bilen i dag til chipping og bytte av eksos. Reslutatet ble utrolig bra. Jevnt drag fra 1500 og godt forbi 4000 omdr, brutalt skyv og en hissig hvesing fra eksosen. En på Zatzy-forumet bremset 210 hk og 420 nm med akkurat samme mods, og det er jo ikke så gærnt det...med et forbruk på magre 0,65 ved blandet kjøring ;) Nå gjenstår kun montering av diverse målere, og så er det ut og sote ned Rudskogen :D Blir bare mer or mer misunnelig ....... 420Nm gaaaaaaaahhh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adiez Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by Överladdaren (Står en 2002 modell Cupra TDI til salgs på Autodb til latterlig lave 230.000,-) Den er nok ikke en Cupra. Trodde det var deg jeg også, helt til det kom bilde på annonsen. http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=408776 Det er en standard leon, med 150 hk tdi. Ser ikke ut til at det er firehjulstrekk en gang. Så da er det ikke så rasende billig alikevel.. Siter Audi A4 2.0 TDi Quattro '06 VW Bora 1,9 TDi [90Hk/135Hk] '99 *VW Passat GT SYNCRO 2.3E '87 *Seat Leon Cupra TDI 4x4 *VW Golf II GTi 16v Edition One Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by Zamot Det er to andre fordeler ved 20VT (som henger sammen): -Lavere vekt -Raskere bil Vektforskjellen er ikke så rent lite heller. Vanlig Leon 20VT veier 1247kg, mens 20VT4 veier 1387kg, intet mindre enn 140kg ekstra. Det tilsvarer nesten to personer ekstra i bilen. Har selv en 20VT FWD som jeg er veldig fornøyd med, men skulle gjerne hatt 4x4'en nå i vinter. FWD'en er ikke så morsom på snøen, går mest og venter på å få på sommerskoa:) Så dette er et vanskelig valg ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adiez Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Överladdaren For å oppdatere littegran... Ringte til TS-Racing på tirsdag, og leverte bilen i dag til chipping og bytte av eksos. Reslutatet ble utrolig bra. Jevnt drag fra 1500 og godt forbi 4000 omdr, brutalt skyv og en hissig hvesing fra eksosen. En på Zatzy-forumet bremset 210 hk og 420 nm med akkurat samme mods, og det er jo ikke så gærnt det...med et forbruk på magre 0,65 ved blandet kjøring ;) Nå gjenstår kun montering av diverse målere, og så er det ut og sote ned Rudskogen :D Hva måtte du ut med for dette? Går med planer om litt trimming til sommeren, men vet ikke hva jeg skal velge.. Siter Audi A4 2.0 TDi Quattro '06 VW Bora 1,9 TDi [90Hk/135Hk] '99 *VW Passat GT SYNCRO 2.3E '87 *Seat Leon Cupra TDI 4x4 *VW Golf II GTi 16v Edition One Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.