Gå til innhold

Kjøleanlegg/servolekkasje

Ranger emnet


Passat95

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med min VW Passat , 1,8 TDI, 95 mod.

 

Kjøleanlegget mitt trengte en gjennomskylling, men da jeg koblet av slangen i bunn av radiator var imidlertid resultatet at det bare kom kanskje 5 desiliter rødbrun(rustbrun?), tjukk væske. Ekspansjonstanken var åpen og varmebryteren stod på max.

Det kan altså virke som radiatoren er helt tett og må skiftes ut(Anlegget kokte et par ganger i sommer og har derfor inneholdt kun vann en periode, så kanskje ikke så rart det har tettet seg.).

 

Det jeg ikke skjønner var imidlertid at etter å ha koblet på alle slanger igjen, var det helt tomt for servoolje(?!). Etterfylte denne og prøvde med en runde radiatorrens. Når jeg forsøkte å tappe radiatoren kom det nå litt mer av samme rødbrune væsken. Etter denne prosessen var det igjen tom for servoolje, altså med sikkerhet ingen tilfeldighet(ingenting lakk heller ila døgnet mellom de to tappingene). Hva kan dette komme av? Hadde servolekkeasje for et par år siden og måtte da skifte tannstang.

 

Håper noen kan hjelpe meg her. Begrenset hvor mye jeg legger ut på denne bilen, så vil helst vite hva det er før den evt går på verksted.

Noen tips om hvor jeg kan få tak i en rimelig radiator forresten?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat 1995, 1,8 TDI.

 

Takk for svar!

 

Virker logisk dette ja, men ser ingen andre slanger. Skal ikke denne være ganske åpenbar når man ligger under bilen?

Væsken som kommer ut lukter heller ikke servoolje, har annen konsistens og kommer i større mengder enn servoolja jeg fylte på..

 

Hvor krise er det egentlig å fylle på feil servoolje forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen 1.8 TDI, derfor spør jeg.

 

Servoolja til VAG skal være mere beige/naturell, ikke rød ATF.

 

For å spørre på en annen måte, minka det på vannet når du tappa?

 

Er dette en automat?

 

Er dette en bil som i det hele tatt eksisterer?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.9 diesel er det vel faktisk ja, beklager den. Manuell gir.

 

Det kommer ikke noe vann ut av slangen når jeg tapper, kun den guffa jeg nevnte. Tenkte derfor at det var radiatoren som hadde tettet seg helt(kun kjørt korte strekk den siste tida, men uansett ganske rart at bilen har fungert i så tilfelle). Har forstått det sånn at slangen/tappeventilen var godt synlig under bilen, men må tydeligvis ta en nøyere kikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår