Gå til innhold

Ny bil, caddy?

Ranger emnet

Teija

Anbefalte innlegg

Vi er to stykk som skal ha oss en ny bil. Har nå en Toyota Yaris Verso som har vært en suveren studenbil, men som vi nå har "vokst" i fra. Vi har 3 store hunder og er aktive friluftsfolk som ofte laster bilen full av pulker, ski, fjellutstyr (for 14dager på fjellet sommer/vinter), kajakutstyr, hundeutstyr m.m. Vi får alt inn i Yaris Versoen, men det går litt på kompromiss med burstørrelse til hundene og nøye pakking og planlegging. All gulvplass er borte. Nå trenger vi en større bil som ikke er så ille å kjøre heller. Jeg har ikke lyst på de aller største bilene da det stortsett er jeg og et par hunder som kjører bilen til "hverdags".

Kan en Caddy være et bra valg? Har jo lyst på en bil som vi kan ha en 7-10år fram i tid og som det ikke er mye problemer med. Jeg trenger ikke noe fancy bil, og har, etter 7år med symaskinen min, innsett at jeg hverken trenger firhjulstrekk eller enorm motor for å komme meg langt til fjells både sommer og vinter i den nordre del av vårt land. Det skal sies at jeg kjører en del, og Yarisen har nå gått 320 000.

Hva tenker dere? Dumt å tenke caddy? Ikke dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caddy er kurant bil det ja, ihvertfall den som kom etter 2003 eller når det var. Tdi anbefales, men Sdi(diesel uten turbo) går også greit hvis du sjelden kjører med mye last. Sistnevnte er også litt masete i motorveihastigheter, da den er giret lavt. Tdi er bedre her.

De kom også med bensinmotor, men de har jeg ingen erfaring med.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt og skrudd en del caddy selv og jeg kan anbefale den som en bil som passer bra til deg. Som sagt over her så er det ikke akkurat stille og godt i kupeen på disse nei og noe småplukk av elektriske feil forekommer også. Ville ikke valgt noe annet enn 1,9 tdi motoren, sdi går dårlig.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider