KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Ettersom det ble spurt etter om jeg kunne lage en tråd på Neonen min her, så sakser jeg raskt ut litt fra Østfold Gatebilklubb forumet der jeg har en tråd om bilen fra før.. Fra jeg hentet den: Måtte fikse en god del på den for å få den EU-godkjent: Noe av det som måtte gjøres var å bytte ene frontlykta, montere på en ekstra lyddemper, stramme håndbrekket, bytte ut alle bremserør og bremseslangene bak, montere på katalysator, bytte skiver og klosser, fikse speedometeret, fikse lekkasjen i spylevæske-systemet, bytte til originalt panser + sikkert masse jeg har glemt alt. :P noen bilder fra prosessen: Slik så den da ut før jeg startet: Oppe i lufta!: så var det på tide og bytte katalysator: Den som sto på var helt tom, så ikke rart bilen hadde litt høy CO. byttet til originalt panser: carbon panseret: andre skiver og nye klosser montert: jobbet inn en ekstra lyddemper under bilen (er ikke egentlig ikke plass til det): Sveiset over gamle skjøter som lakk: Bilde av katlysatoren og den ekstra lyddemperen sveiset på: Og brått var bilen EU-godkjent :) Endret Desember 4, 2011 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Modifiserte eksosen litt mere: Før: Liten modifisering: Etter: Endret Desember 4, 2011 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 Testet ut noen andre lamper som fulgte med bilen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Starta med å tilpasse litt for anlegget: Skal lage plass til 2 av disse: tror den beste plassen lydmessig blir her (og tilsvarende da på andre siden): Endret Januar 7, 2012 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 et bilde av bilen med sideskjørt: :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) nye sidespeil på bilen... Endret Januar 7, 2012 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Montert stabstag foran i motor rommet: og bak i bagasjerommet: Endret Desember 4, 2011 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Da har jeg fått vasket og lyddempet taket: og fått vasket og startet med lyddemping av bagasjerommet: demontert dashbordet: en god kamerat startet med lyd-demping bak mens jeg jobbet med å vaske ned bilen innvendig: så begynte vi å legge 8mm SPLEN på gulvet all the way: Endret Desember 4, 2011 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Lyd-dempet dørene: Glemte å ta bildet av taket, men la 4mm SPLEN over hele taket i tilleg til vibroplasten jeg har lagt ut bilde av tidligere.. Så var det inn igjen med taktrekk, teppe, dashbordet, seter og div deksler: Vi lå på dempematter på en god del av plastikk-dekslene her og der også før montering, men glemte å ta bilde av dette.. en liten oppgradering med litt ekstra lys både her og der :P : jeg hadde ikke svarte sånne låsetappesaker til dørene, så jeg lakkerte disse: Endret Desember 4, 2011 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Bygget en "kasse" til forsterkerene og delefilter som jeg skal få ordnet litt plexi-glass som "lokk" på : Så har jeg satt på 2 små merker i bakruten :D : Liten test for å se hvor god plass det blir til luft rundt forsterkerene, delefilter, batteri osv..: Da så vi at det var igjen mere plass en forventet under forsterker-racket: Kappet til riktig vinkel på boksen til forsterkerene og delefiltrene og laget plass til kabler: Endret Desember 4, 2011 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Det startet med at jeg stakk en tur til Auto-Sign og fikk på noen dekaler: Når jeg kom hjem i garasjen kom jo carbonpanseret og carbon baklyktene på: I tillegg demonterte vi alle brytere for å få byttet ut lyspærene i dem med røde dioder: Endret Desember 4, 2011 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 Du er jo han jeg vurderte å kjøpe carbonpanser av! :D Stili bil, men du burde ha beholdt 4" ^^ Skal kjlpe meg en jeg :P Håper du ikke skal selge bilen når du er ferdig med den :D Å komme på biltreff osv! Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) Nytt filter jeg tilfeldigvis hadde liggende her fra sierra-prosjektet mitt: Endret Januar 7, 2012 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 Du er jo han jeg vurderte å kjøpe carbonpanser av! :D Stili bil, men du burde ha beholdt 4" ^^ Skal kjlpe meg en jeg :P Håper du ikke skal selge bilen når du er ferdig med den :D Å komme på biltreff osv! hmm... fult mulig, men kan ikke husket at jeg har lagt ut det panseret for salg noe annet sted enn på ØGK forumet? :P men jeg husker sikkert feil.. hehe 4" eksosen er beholdt og ligger her og blir muligens montert igjen, men er usikker på om jeg vil eller ikke... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 (endret) alle de kula gutta har vel en catch-tank?:P : Gåen topp-pakning fikk meg til å bytte motor, og her er "ny" motor henta: på vei bort til bilen: en kamerat som gjør siste hånden på verket før den andre motoren kan komme seg inn i bilen: motor på plass: Endret Januar 7, 2012 av KajKnoz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg