Gå til innhold

Registerkjede?

powerforce

Anbefalte innlegg

Har nettopp skaffet meg en 1996 Primera 2.0 SRi.

Serviceheftet er fulgt, men det er aldri krysset av på at register reima er skiftet så jeg antar at min modell har kjede istedet? (Bilen har gått 150.000)

En annen ting jeg syntes er merkelig er at man ikke kan styre vinduet på passasjersiden fra førersiden (eller låse det.)

Er det slik hos dere også, Primera-fans? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjede ja. Så slit det med helsa :)

Kan heller ikke åpne vinduet på passasjer siden annet en fra midtkonsollen. Synes det er rart at man på SLX ikke har laget en på siden slik det er på førerdøren også. de bak har jo de på dørene.

Sliter også med at vinduene ikke reagerer på knappene. må få sjekka om det er no løse kontakter eller hva det er som er feil.

Uansett. Bra bil bortsett fra det småtteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey. Vælkømmen i gjengen. Stemmer som de andre sier. Er kjede. Mener at Nissan skal titte på kjeden når bilen er inne til 400.000 service :D

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Ser at det er flere her som har den spesielle blåfargen. Trodde ikke det var så mange av dem, men jeg tok visst feil... har jo sett en del av de nå :D

Todo:

Fjerne hengerfestet (nerdrum-kroken)

Fjerne lykteviskerne

Få på lyktespoilere

Bytte blinklysene på siden til hvite/klare (noen som har gjort dette eller vet om man får glass som passer) ?

Felger! (215 på 17" burde gå greit) ?

Har akkurat strevet i en times tid for å få av den originale "kula" på toppen av girstanga... vannpumpetang + baufil er en fin ting...

Er egentlig veldig fornøyd med bilen til nå, det eneste er når jeg drar den litt ut på 2. giret så "lugger" den (rister) akkurat som motoren sliter litt... håper ikke det er for alvorlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig hatt blå jeg også. Men selgeren var så treg så jeg droppa det. Har du byttet bensinfilter? 215/40 - 17" går fint. Hvis du hadde lest litt på forumet her så står det åssen jeg fikk av girkotten. Bruke rørtang jeg også.

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by powerforce

Er egentlig veldig fornøyd med bilen til nå, det eneste er når jeg drar den litt ut på 2. giret så "lugger" den (rister) akkurat som motoren sliter litt... håper ikke det er for alvorlig :(

Akkurat dette sliter jeg med også, når bilen har stått stille en stund så skjer det når jeg drar på. Men det skjer bare første gangen etter at bilen har stått stille. ellers er det normal rask reaksjon. Bensinfilteret tror dere? Koster det mye å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun skjer første gangen er det nok ikke det. Men det koster uannsett ikke skjorta å bytte det.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om vindusheisere..

Når jeg skal åpne pasasjer vinduet må jeg holde knappen inne hele tiden.. dette er irriterende.. vet ikke om det skal være sånn jeg.. for på førersiden er det bare å dra i knappen en gang så går det opp.

Hmm det er kanskje ikke no pent å se på, men jeg tror jaggu jeg skal beholde hengerfestet jeg.. er jo litt praktisk da :) bare pusse det ned og kaste på litt bengalakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Når man snakker om vindusheisere..

Når jeg skal åpne pasasjer vinduet må jeg holde knappen inne hele tiden.. dette er irriterende.. vet ikke om det skal være sånn jeg.. for på førersiden er det bare å dra i knappen en gang så går det opp.

Det skal være sånn;)

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delene til Primera er faktisk ganske dyre, men bensin filter koster ikke så mye. maks 200,-

Jeg har bestilt hvite blinkers (samme glass som foran) fra AST performance. Får dem i første uka i Mai fordi dem får ikke inn noe før påske, men ringer du fort for du kanskje med på samme bestilling som meg.... De koster 400 kr. inkl. oppkrav og porto. http://www.astperformance.com/

Er enig at hengerfeste ikke er pent, men tror jeg gjør som partypulp og lar det stå på, fordi det er praktisk. (Finn ryggesensor er det også)

BTW. Tror det er ganske slit og ta det av. Du må ha av fangeren så sitter det på sånn stor "stang" under fangere veit ikke om den er sveisa eller skrudd....

bensin.jpg

Det er bensin filteret. HUSK og sett på klemmer på både inn og ut slangen ellers renner det masse besin ut. Husk også at det er forskjellig vei for inn og ut på filteret...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider