Gå til innhold

mekanisk hjelp??:)

Ranger emnet

Rhaps0dy

Anbefalte innlegg

har eit problem, når bilen min har kjørt ein 10 min går turtallet opp til ein 4-5000. Snakket med ein kompis som sa att det muligens var vokstermostatet som var ødlagt. Har nå byttet dette men virket ikkje . skal det ikkje vera vatten i begge slangene som går inn på vokstermostatet?? Trenger hjelp fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av innsugsmanifoilen og sjekk den pluggen som vannet strømmer fra toppen over i manifoilen på. Skal egentlig være en åpning på ivertfall en cm. Min var tetet helt, ingen vann, og gasseren får ikke vite hvor varm den er. Trodde jeg fikk feil del da jeg fikk den nye hos vw, måtte spør ham to ganger, de liknet ingenting. Kosta noen tiere. Da funket forgasseren min ypperlig, helt til noe hengte seg opp, lå konstant på 3000 rpm. Heldigvis hadde en kamerat en ny forgasser. Pierburg er snadder å holde på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er en feil som alle med golf får etterhvert!!

Jeg kjørte rundt med denne feilen lenge,trengte ikke gasse i det hele tatt,var bare å starte,sette bilen i gir å slippe clutchen!!hehe..

Var til flere verksteder,der de blant annet skifta voksterm,uten at det ble bedre!!

Feilen er at en ledning inne i forgasseren hopper av og kutter kontakten med ett eller annet!

Dro til Madsen (merkeverksted for Audi / VAG) og fikk ordnet dette kjapt.. Etter det så ble alt bra!

Ganske irriterende å stå i et lyskryss med 3500rpm på tomgang liksom!! Ikke minst flaut! ;)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider