Gå til innhold

Hvordan får man alu o.l. til å skinne

Ranger emnet

Mirus

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Burde ikke denne tråden legges under(flyttes til) teknikk forumet ? Det er ihvertfall ikke OFF topic:D

Det er litt lettere å finne tilbake til gamle tråder om de legges i de rette forumene. Når det etterhvert blir en dullion tråder her tar det dessverre så lang tid å søke seg frem om du ikke spesifiserer hvilket forum.

Bare en tanke. Denne tråden vet jeg at jeg skal lete frem om noen måneder nemlig :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Burde ikke denne tråden legges under(flyttes til) teknikk forumet ? Det er ihvertfall ikke OFF topic:D

Det er litt lettere å finne tilbake til gamle tråder om de legges i de rette forumene. Når det etterhvert blir en dullion tråder her tar det dessverre så lang tid å søke seg frem om du ikke spesifiserer hvilket forum.

Bare en tanke. Denne tråden vet jeg at jeg skal lete frem om noen måneder nemlig :D

Jeg tenkte teknikk var forbeholt skruing og mekking osv jeg... Men dette er jo kanskje det... Kanskje den burde flyttes da? :)

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Jeg tenkte teknikk var forbeholt skruing og mekking osv jeg... Men dette er jo kanskje det... Kanskje den burde flyttes da? :)

Er jo en form for mekking & oppussing dette også da:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Hvor kan man få krommet deler ?

Kan man også få gjort det med plast ? Som f.eks en speilkåpe.

964C2: hjelp ? :D

jepp... men man må legge på(spraye på??) et metallisk belegg...

http://www.caswellplating.com/cupwdr.htm

Tror dette funker på plastic oxo...

Mye krommet plastik på modellbiler etc...

Skal du ha skikkelig finish så legger man på kobber før krommen/el nickel

evt så kan man legge på "sølv belegg":

http://www.caswellplating.com/silvachrome.html

eller gull dersom man ønsker det...

og f.eks anodisere alu delene:

http://www.caswellplating.com/aluminum.htm

Jeg har et kadmieringssett som jeg bruker til syklene.. kadmium er hvitere en nickel og ikke blank .. Men siden kadmium ikke er så sunt, så er det brukt en nickelblanding i mitt sett...

Synd at sånne ferdige "plating" sett blir så dyre... men jeg tror det uansett er billigere enn å kjøpe kjemikaliene i så store forpakninger som industrien bruker...

Det er iallefall to firmaer i Oslo som driver med metallbehandling/ kromming for hobbykjøretøy etc... det ene ligger i Sørliegaten, østsiden av oslo... husker ikke i farten navnet på det andre firmaet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte et tricks for en liten stund siden.. men har ikke prøvd det!

etter du har tatt motorvask, så sprayer man på gummifornyer. dette gjør at alle de svarte slangene glinser og det forhindrer vist hvite flekker på alu'n i motor rommet... det motorrommet jeg så hvor dette var gjort glinset som bare det....!!!!!!!!!!!

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleC

etter du har tatt motorvask, så sprayer man på gummifornyer. dette gjør at alle de svarte slangene glinser og det forhindrer vist hvite flekker på alu'n i motor rommet... det motorrommet jeg så hvor dette var gjort glinset som bare det....!!!!!!!!!!!

hvite flekker på alun er på godt norsk rust...! Eller korrosjon som det egentlig heter... ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

hvite flekker på alun er på godt norsk rust...! Eller korrosjon som det egentlig heter... ;)

det kan gått hende... samma hva det er. poenget er hvertfall at han som viste meg motoren sin hadde det reneste motorrommet jeg noengang har sett, og dette var en gammel audi coupe quattro... han jobber på mekonomen... har ganske peil!

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleC

Sånn?

post-330-13804850385412_thumb.jpg

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider