Gå til innhold

Tut tuut, men det kom ingen tut !

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Skal ha bilen inn på eu-godkjenning snart, man og så virker ikke fløyta mi. Ikke noe stort problem, men hvorfor ikke spørre.. selv om feilen er laget av meg selv..

Etter at jeg monterte momo rattet, så virker ikke fløyta. Jeg koblet alt slik som det formodentlig skulle være..

En annen sak er at jeg tok av begge fløytene foran og ga dem et strøk med lakk slik at de ikke skulle vises så godt igjennom grillen, jeg vet at på noen fløyter så kan det ha noe å si om + - blir byttet om, men gjelder dette mine?. Uansett så er jeg ganske sikker på at de kom rett...

På de fleste momo ratt så er det jo bare å klipse ut fløyte knappen enkelt å greit, men det er det ikke på mitt pga at jeg har en carbon ring rundt som gjør slik at jeg må ta løs alle skruene som holder ratte for å det av.

Finnes det en eller annen sikring som kan være gådd? Er jo neppe egen sikring til fløyta da.. ville nok ha merket at de andre funksjonene som evt. ville vært på denne kretsen ikke hadde virka da..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med AKKURAT det samme jeg også! Fløyta virker enda ikke,og jeg har gitt faan i det!! Hos meg også kom problemet etter montering av momo-ratt, og jeg har faktisk også hatt begge fløytene ute,da jeg måtte ha en ny front grunnet kollisjon.. Har prøvd å skifte om på + - noen ganger,uten funksjonalitet! Har også sjekket alle releer og sikringer,uten å finne noe galt..

Så hvis noen vet noe,vær så snill å si fra! :D

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navet blir jo jordet via ratt stammen blir det ikke?.

Hvis jeg ikke tar feil, så går det en ledning opp fra den "sleperingen" som ligger i mot den tappen som står på ratt stammen. Her kommer pluss?

Jeg fikk med en slik ring med en liten tapp for å sette på hun-flatstift. (fulgte med ledninger).

Kan dette kobles feil?.

Skjønner egentlig ikke helt hvordan dette funker? Men jeg er jo stokk dum til tider.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vet det er sikring på dette,men den er jo ikke gåen..

Vet ikke hvordan det er til deg kimojajaj(?), men hos meg hører jeg at releet slår inn og ut? ?

Rattnavet må være jordet slik det er,for det fulgte ikke med noen ledninger eller noe sånt får å jorde i tillegg? !

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningen/sleperingen skal jordes for å aktivere fløyten(kjenner ikke til golf spes, men det pleier alltid å være sånn).Mål om fløytene får strøm så slipper dere ihvertfall å lure på om det er selve fløytene.De fleste biler har et rele til fløyten sjekk det og.Tipper feilen ligger oppe i rattet.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vedde snabelen min på at problemet ligger i kontakten som støter opp mot rattet.. still dere på venstresiden av rattet så ser dere det.. kontaktfeil, press et skrujern inn å prøv å bøy den lille saken opp mot rattet. hadde denne feilen for noen uker siden.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg føler meg nesten litt dom med tankt på at jeg lurte på hvordan dette var kobla.

skjema.jpg

Takker speedwell for dette praktfulle koblings skjemaet:)

zkcumling, du har en tanke der! Ikke bare en tanke med en god tanke.. blir jo lite respons dersom denne ikke er borti..

Er vell bare å ta av rattet å bøye den litt oppover i så tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått testet fløyten på momo rattet enda men det kommer Takket være kimoajajaj.

Men Med vanlig golf ratt så virket bare fløyten når rattet var helt beint. Det vil si at viss jeg holdt inne fløyten i mens jeg svingte så ville den ikke tute før bilen ble bein igjen

Når jeg demonterte hele dashbordet og satt på plass på igjen så virket heller ikke fløyten på noen "hakk" Men viss jeg presset hele rattet inn. Du kjenner det går noen MM inn så funker fløyten uansett hvordan rattet står!

Golf altså! Akkurat som damer. Ingen logikk i hva de foretar seg!

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmz.. Snodig! Det må være din Golf som er litt ubestemt,jeg hadde ikke dette problemet før,men en kompis av meg har dette problemet i en gammel Passat..

Tror jeg skal prøve å sette inn en ny fløyte i morgen,fant en ute i garasjen,som jeg kjøpte for noen år siden.. En chromma en faktisk.. hehe.. Ettersom releet mitt slår inn,må det være kontakt,men uten lyd blir det jo ikke noe action..

Rart synes nå jeg,men men..

Å sammenligne en Golf med damer stemmer jo helt,beklageligvis!! :D :D

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Hehe jeg føler meg nesten litt dom med tankt på at jeg lurte på hvordan dette var kobla.

skjema.jpg

Takker speedwell for dette praktfulle koblings skjemaet:)

zkcumling, du har en tanke der! Ikke bare en tanke med en god tanke.. blir jo lite respons dersom denne ikke er borti..

Er vell bare å ta av rattet å bøye den litt oppover i så tilfelle..

Haha mest geniale tegning jeg har sett på lenge :D

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider