Gå til innhold

Felger på CRX

Ranger emnet

RaCk

Anbefalte innlegg

Demperne har vel ikke så mye å si - det er fjærene som avgjør høyden :D

Du har også mulighet til å valse hjulbuene. Ikke store ombyggingen akkurat og kan i 99% av tilfellene gjøres uten å lakkere.

Skulle det fortsatt bli trangt har du alltids mulighet til å dreie ned senteret på felgene noen mm.

Jeg måtte gjøre begge deler bak på en Megane Coupè jeg hadde i -98. Ble bra til slutt med 215/40-17 F1.;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Demperne har vel ikke så mye å si - det er fjærene som avgjør høyden :D

Hvis det er kortere dempere der fjærskåla er lenger nede på fjærbeinet har det noe å si. ;) Men jeg antar at CRX`n har typisk Honda forstilling med en øvre og en nedre opphengskule, da er det jo den øvre kula som avgjør (+skjermkanten seff, men det hadde du jo sagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Rack ;) Jeg kan love deg at 18" på CRX IKKE er evig gromt affal. Det er vel heller tvilsom å du får på 18" i det hele tatt uten å bruke skjærebrenner, hjelper ikke å valse. Det største jeg noen gang vet har på CRX'en er 17" (å det på v-tec)

Jeg har selv 195/45 R16, og av erfaring vet jeg at dekka tar borti hjulbuen, selv med max innpress på felga.

Og en annen ting er jo effekten det får å prakke på den stakkars lille bilen 18" felger. Har du tenkt på hvor mye "effekt" du egentlig taper???? Det kommer til å ta mye lengre tid å få bilen opp i fart pga at hjulene er større. Nå sitter ikke jeg på formler og tall å sånn, men alle merker jo forskjell når de setter på vinterdekka etter å ha kjørt med både 17" og 18" på sommer'n og plutselig har 15" eller 16". Bilen går "bedre" Skjønner?

Beklager at jeg ikke har noe ekstakt formel på dette, er sikkert noen innpå her som kan forklare dette bedre ;)

RaCk pliiiisss ikke "ødelegg" en så fin bil som CRX med sånne "harry" tanker ;) Alle synes mine 16" felger er mer enn gromme nok ;)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. =D Jeg kjører 215/40 16 på mine. =) Og den går greit nok. Spiller ikke så mye på fart egentlig. KJører mer Stil. =D Målet mitt er å ha den sykeste yappee stylingen i Bergen når jeg er Ferdig. Bilen skal hete : "Ghost in a Shell" på grunn av neonlys overalt. ;)

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider