Ottis1 Skrevet Desember 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2011 Noen som har info om hvor komponentene sitter og event erfaring med løsning av problemer med sentrallåsen på disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Desember 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2011 Problemet er mest sannsynlig der 3-4 kabler til sentrallåsen møtes, i kabelgaten langs høyre fordør. Du må ta av listen som går langs gulvet, denne sitter i noen skruer og noen klips hvis jeg ikke husker feil. Du trenger ikke ta ut forsetet for å komme til, men blir litt enklere syns jeg. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottis1 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2011 Hei KooPa! Problemet oppleves som følgende, noen få ganger slår sentrallåsen inn under kjøring. Etter en lengre tur fungerte den på innvendig bruk, men ikke med nøkkelen. Fins det event. et rele som styrer denne og hvor er det plassert? Har nettopp fått tak i denne bilen og har bare to problem med den. :-) Sentrallåsen og et speedometer som kommer og går. PS. Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Desember 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2011 Det er nok de kablene jeg nevnte. Kablene blir over tid fuktige og de irrer. På de 4 Mondeoene jeg har hatt, har det vært problemet. Etter hvert blir kablene grønne og det blir dårlig kontakt. Derfor er det helt "normalt" at sentrallåsen plutselig låser seg/låser seg opp etter litt kjøring. Sentrallåsen blir også verre nå som det blir kaldere. Ett triks er å låse opp og igjen høyre fordør innenfra for å jukse igang sentrallåsen. Jeg aner ikke hvor relét sitter, da jeg har ordnet disse kablene hver gang og det har hjulpet. Nå må jeg på'n igjen på den Mondeo'n vi har nå ettersom jeg var litt kjapp sist jeg fikset den. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottis1 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2011 Okey, er det slik at de kablene ligger slik at de kan klipses av og byttes ut eller er de rett og slett i løpemeter om du forstår va jeg mener med det? Har du klipt de ut og skjøtet inn nye eller er det en egen "klase" som en kan bytte ut. Er det lett og se om de er defekt eller må en søke seg fram til område som er skadet? Har du kanksje fargekodene på disse kablene for hånden? Ser behovet for en Haynes bok om bilen ja...:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2011 Det er en loddeskjøt der loddingen irrer fra hverandre. Mener kablene er hvite med orange stripe, uten at jeg husker sikkert. Klipp av litt i hver ende og lodd inn nye kabler Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg