16vturbo Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 Du kan jo bare sveise på rustfritt! :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 lykke til med å sveise på rustfritt, alt stål ruster, det er bare et spørsmål om tid med tanke på legeringer. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 ingen problem å sveise på rustfritt sammen med bløtt stål... Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 lykke til med å sveise på rustfritt, alt stål ruster, det er bare et spørsmål om tid med tanke på legeringer. da har du vert borti dorlige legeringer av rustfritt , med rustfrist så er normalt at de ikke ruser i den grad som vanligt stål jobber innen stålindustrien å har vert med på å henta stenger som har låge ute i mange måner heilt fine kansje dei har skiftet litt farge , men dei har ikke rusa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 Ståvkvaliteten er jeg ikke sikker på, men slik som de bruker i fabrikkene på fiskebåter, fuskebuer, mm. Det har jeg mange ganger, med hell, sveist sammen med karosseriplater fra bil, ingen problem med TIG iallefall. Laga ny travers på sierran min med rustfritt firkantrør som er sveist sammen med deler av den originale. Fungerte fint det også. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 Ståvkvaliteten er jeg ikke sikker på, men slik som de bruker i fabrikkene på fiskebåter, fuskebuer, mm. Det har jeg mange ganger, med hell, sveist sammen med karosseriplater fra bil, ingen problem med TIG iallefall. Laga ny travers på sierran min med rustfritt firkantrør som er sveist sammen med deler av den originale. Fungerte fint det også. rustfritt er 0 problem å sveise på er berre avgassene som er et helvete viss du skal sveise mye og lenge , men er noe vanskeliere enn vanli stål og sveise på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 Kan legge til at jeg sveiser som oftest i garasje med åpen port. Og personlig så liker jeg mye bedre å sveise rustfritt enn vanlig stål med TIG. Jeg vil påstå at det er fult mulig å bytte ut hjulbuen med rustfritt, sikkert mindre jobb også. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 Kan legge til at jeg sveiser som oftest i garasje med åpen port. Og personlig så liker jeg mye bedre å sveise rustfritt enn vanlig stål med TIG. Jeg vil påstå at det er fult mulig å bytte ut hjulbuen med rustfritt, sikkert mindre jobb også. må sei meg enig , men viss du sidder å sveiser rustfritt i timer da merker du at du blit litt tung i hue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 Ja det er sant. På hjulbuen blir det bare punkting så det blir ikke så veldig mye gasser av det. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad Silence Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2011 ja ett alternativ er jo rustfritt=) men hadde litt lyst å prøve glassfiber/eller ligende støping=) For da ruster det hvertfall ikke. Noen som har prøvd dette før?=) hvor tykt bør det vøre for å få litt Soliditet i det?=) =)=) Siter Mvh Mad Silence _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\ Extreme Db-Drag!=) _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad Silence Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2011 Er det Myk epoxy som kanskje kan være det beste?=) Fikk ett tips av en i bransjen om at hvis en skal støpe glassfiber, Spessielt breddere på en bil. så bør det være noe flex i det. og ikke bli pinnstivt. så han aanbefalte Epoxy G-flex fra West Systems. Denne er noe bevegbar uten å sprekke=) http://www.westsystem.no/index.php?sideID=472 Erfaringer? Siter Mvh Mad Silence _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\ Extreme Db-Drag!=) _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikHovland Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Jeg planlegger å gjøre det samme på min prelude. Dette fordi jeg har samme problem med rust, og fordi jeg ønsker å bredde hjulbuene litt, så jeg får plass til bredere dekk, og litt senk (A) Men hva er beste måten å feste glassfiberen til stålet på? Popnagler er det jeg har kommet fram til, men dere har kanskje noen andre forslag? :) Og hvis man ønsker å unngå sprekker i glassfiberen, kan man vel legge ett eller to forsterkende lag med karbonfiber, eventuellt bygge hele delen i karbon ? :) blir selvfølgelig dyrere, men holder vel en del lenger. Har dere noen gode forslag? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 utfordingen vil uansett være vridninger i karroseriet, men en blanding av poppnagler og karosserilim bør funke, lim dog rett på bart metall :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.