Gå til innhold

Trimming av 2,4 EDZ

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Det finnes jo hauevis av stratus og motordeler men er det noen som har prøvd trimming av disse 2,4 motorene ? 16 ventileren skulle være mulig og skremme opp. Hva finnes av kamaksler ? Mitsubishi og Hyundai har jo samme motor og derfra burde det kanskje finnes trimdeler. Turbomontering er vel ikke verdens verste problem. Har noen prøvd og hva med reslultatet ? Tenker her på ca 240-250 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

2.4L er ikke så vanlig i Norge siden bilene ikke ble levert med denne som alternativ. Det var kun USA-bilene som hadde 2.4 som option.

Men turbo skal være en grei sak. 2.4 motoren ble levert i Stratus og Neon SRT4 med turbo. Det finnes også en 2.4 Turbo i Mexikanse Stratuser.

Det er ikke så mange i Norge som holder på med dette, men sist jeg gjorde research kom jeg inn på ett par mexikanske forum. Dessverre er jeg ikke så god i Spansk, men det finnes informasjon der ute.

Det går også en Norsk Stratus med 2.4 Turbo der ute, vet ikke om den er solgt, men den lå ute for salg en stund http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30998718

Denne bilen dukker også opp på en del amerikanske forum, det er en ganske unik bil og foreløpig finnes den ikke noen dokumentert informasjon om noen som har gjort det samme ;) Ellers vil jeg anbefale å se på Neon forumene på nettet, da disse bilene er mer populære og trimme enn Stratusen. Motorene i Neon og Stratus er de samme.

Jeg vil tippe at det billigste vil være og sprite opp 2.0L i Stratusen enn å bygge om til 2.4L, iallefall i forhold til antall hester man kan hente. Pac West bygde Super Touring Stratuser med 2.0L og 300+ HK, nå var dette DOCH motorer da, men dette er samme 2.0L Doch som Neon har. Så mulighetene er nok mange. ;) Som sagt, søk litt på Neon forumene, der finnes det en del flere svar på disse spørsmålene.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Norske Neon'er har ikke dohc. De har A588 sohc 16v. Det funker ikke å sette på dohc topp på disse forsten.

Man klarer seg fint med sohc. Her er det mulig å få 150 hester på hjulene med sugetrim, eller over 200 med Hahn Racekraft sine kit.

Få du tak i en 2,5l v6 donorbil, så kan du bytte over bremsene og spindelen fra denne. De er litt kraftigere. Da kan man jo få godkjent med 165 hester i hvertfall. Men nå tror jeg det er 10-15% slingringsmonn her, så da kan du jo komme opp i 190 hester på motoren :)

Rett meg hvis jeg tar feil angående de %'ene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken Neon eller Stratus hadde DOCH i Norge. :( Så man må nok til utlandet å hente motor. Fordelen med 2.4l motoren er at den deler samme ledningsnett som 2.0l i Stratusen, så byttet er lettere. Jeg tror ikke 2.0l DOCH går direkte inn i Stratus.

Når det gjelder bremsene er jeg ikke helt sikker på at det du sier er rett? 2.5l har ikke noe forskjell i bremsekraft enn 2.0l.

Derimot har Stratus/Sebring Cabriolet bedre bremser enn sedan.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjell på diametern på bremsene Robert :) Var inne å sammen ligna bremsene på Mekonomen, der står det at 2.5 V6 har 282mm og 2.0l har 260mm Bremseskiver :)

Så litt forskjell må det være..

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin ja.. :P haha.. Har deg jo på Facebook, selv om du aldri svarer på mase meldingene mine ;) hehe.

Men i Teorien så skal en stratus med 2,5 Bremser bli registrert med opptil 190hk da...

Å et stort OPS! til trådstarter hvis du tenker på Gateregistrert bil!!!

Er ikke lov å endre vekten i vognkortet lengre, så får ikke godkjent Stratus med 2.4 idag. Ikke før det kommer noen lov endringer igjen :-/

Men får tak i mye Trim til 2.0l maskinene også.. F.eks Gude Perfomance har alt fra sprekere topp til innsug å chippa hjerne osv.. Så hør me de om Sugetrim hvis du vil det :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjell på diametern på bremsene Robert :) Var inne å sammen ligna bremsene på Mekonomen, der står det at 2.5 V6 har 282mm og 2.0l har 260mm Bremseskiver :)

Så litt forskjell må det være..

Jeg har 2 stk stratuser,en 2.0 og en 2.5. Begge har 282mm bremseskiver. Jeg mener det er størrelsen på hjulene,14" eller 15" som bestemmer om du har 260mm eller 282mm bremseskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken Neon eller Stratus hadde DOCH i Norge. :( Så man må nok til utlandet å hente motor. Fordelen med 2.4l motoren er at den deler samme ledningsnett som 2.0l i Stratusen, så byttet er lettere. Jeg tror ikke 2.0l DOCH går direkte inn i Stratus.

Når det gjelder bremsene er jeg ikke helt sikker på at det du sier er rett? 2.5l har ikke noe forskjell i bremsekraft enn 2.0l.

Derimot har Stratus/Sebring Cabriolet bedre bremser enn sedan.

Nå deler jo 588 og 420 blokka, så det kan jo henne motorfestene sitter på samme plass.

MEN, dohc'en er ikke like holdbar i toppen som sohc. Dohc'en har begynt å bli mangelvare rundt om kring. I hvertfall 150 hestern. Tror jeg ville holdt meg til enkeltkammen og tuna den. Finne en V6 stratus og satt over en 588 med manuell kasse.

Da har man nok bremser til å tune på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider