Gå til innhold

..jukking foran og smelling bak....!?

AKNissan

Anbefalte innlegg

Har ervervet meg en Almera GX 1998 mod, og om ikke annet så "føles" det som noe er litt feil. Setter jeg den i første og sniker meg fram (a la lyskryssventing i byen osv.) så jukker den noe voldsomt - og setter jeg den i revers og kjører smeller det med en ikke særlig god lyd. Unoter og ulyder som dette trenger vel ikke være noe alvorlig - men liker det ikke. Noen som har peil på om dette er et "vanlig" fenomen på Nissan? (Har ennå ikke tatt bilen i skikkelig bruk.) Finner iallefall ikke noen umiddelbar synlig slitasje eller feil på understellet, men det kan jo være at problemet ligger godt gjemt. Tusen takk for evt. svar og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kanskje litt sent svar. Har hatt fingrene i 3 ulike Almeraer, alle 97-98 modeller. Og alle tre har oppført seg om du beskriver i mer eller mindre grad. Skiftet motor/girkassefester på den ene, og det ble mye bedre, men ikke 100%. Jeg tror, med trykk på tror, at dette er typisk for modellen. Det som har gått igjen på de tre Almeraene jeg har hatt fingrene i er denne jukkingen, pærer som går i ett sett i dashbordet, kupévifte om ikke funker på de to første hakkene og dårlige dørlåser (det med dørlåser og pærer i dashbord tror jeg er et generellt Nisanproblem). Og selvfølgelig kanaler som ruster opp fortere enn du rekker å skifte dem.

Edit: Glemte selvfølgelig stagene til vinduvikermekanismen. Om de ikke nylig er skiftet vil jeg absolutt anbefale å alltid ha et sett liggende i bilen. De koster drøyt 500lappen, og de aller fleste Nissanverksteder har et lass liggende.

Endret av Rakapparat

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider